سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت پاییزه گندم؛

کاشت گندم درسطح ۶۷ هزار هکتار ازمزارع لرستان

با آغازکشت پاییزه گندم ۶۷ هزارهکتار از اراضی کشاورزی لرستان زیر کشت گندم دیم و آبی رفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تا کنون ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی و ۵۹ هزار و ۲۰۰ تن گندم دیم در اراضی کشاورزی لرستان کشت شده است.

عبدالرضا بازدار با اشاره به تامین بذر مورد نیاز کشاورزان افزود: در مناطق سرد استان به علت تقاضای بالای کشاورزان وشرایط اقلیمی سال گذشته، تامین بذرگندم دیم در مناطق سرد استان با محدودیت مواجه است که بذر مورد نیاز کشاورزان از طریق بذرخود مصرفی تامین می‌شود.

وی گفت: هم اکنون ۴ هزار و ۵۰۰ تن کود فسفاته، ۲ هزار و ۴۰۰ تن کود پتاسه و ۳ هزار تن کود ازته برای تامین و توزیع در لرستان وجود دارد.

بازدار افزود: همچنین راستای اصلاح الگوی کشت وتغییرکشت از بهاره به پائیزه، امسال ۳۰۰ هکتارچغندر قند در شهرستان‌های پلدختر٬ رومشکان و کوهدشت کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه سهمیه کشت چغندر قند بهاره استان ۴ هزار هکتار بوده درحالیکه ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار کشت شده است گفت: پیش بینی می‌شود از این سطح زیر کشت حدود ۳۵۰ هزار تولید شود.

بازدار افزود:ظرفیت کارخانه قند لرستان حداکثر ۲۰۰ هزار تن است ومابقی به کارخانه‌های قند اصفهان، نقش جهان ٬ شهرکرد و مشهد ارسال می‌شود.

انتهای پیام/م

 ۶۷ هزارهکتارکاشت گندم درسطح مزارع لرستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.