سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان جنوبی،تولید کننده 98 درصد زرشک کشور

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی، 98 درصد زرشک کشور را تولید می کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ ولی پورمطلق،رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت:خراسان جنوبی با 14 هزار و 228 هکتار باغ زرشک و تولید سالانه 14 هزار و 999 تن، 98درصد زرشک تولیدی کشور را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال جاری 18 هزار تن زرشک از باغ های خراسان جنوبی برداشت شود،افزود:15 هزار و 13 هکتار از باغ‌های خراسان‌جنوبی زیر کاشت زرشک است که 12 هزار و 839 هکتار آن باروراست.

ولی پور مطلق با بیان اینکه زمان برداشت زرشک در استان نیمه مهر تا اواسط آبان،گفت: سال گذشته 17 هزار و 207 تن زرشک از باغ های این محصول در خراسان جنوبی برداشت شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: با توجه به اینکه از سال ۹۰ تا ۹۲ جهشی در روند باغات زرشک داشته ایم و امسال این باغات به باردهی می رسند پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۸۱ هزار تن زرشک تر (۱۸ هزار تن زرشک خشک) در استان تولید شود.

ولی پور مطلق با اشاره به اینکه برداشت زرشک از ۱۵ روز قبل آغاز شده است، گفت: تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زرشک استان برداشت شده است.


کشاورزان از قیمت‌ فروش زرشک راضی هستند


ولی‌پور مطلق با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی بحث پهنه بندی اقلیم کشاورزی را برای محصولات مطرح کرده است، افزود: به این صورت که هر ۱۰۰ هکتار به کارشناسان و محققان تحویل داده می‌شود تا آن‌ها نظارت کامل بر داشت و کاشت و برداشت محصولات داشته باشند.

وی افزود: در دو سال اخیر برای کنترل قیمت محصولات، اعتبارات را به سازمان تعاون روستایی دادیم و این سازمان نیز از طریق تشکل‌ها به بازار فروش زرشک ورود پیدا می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه قیمت پیشنهادی برای خرید توافقی زرشک چهار هزار تا چهار هزار و ۵۰۰ تومان است،گفت: 25 هزار خانوار در بحث کاشت، داشت و برداشت فعالیت می‌کنند که از باغات زرشک 2 هزار و 700میلیارد ریال عاید کشاورزان استان می‌شود.

وی با بیان اینکه زرشک استان به ۳۰ کشور صادر می‌شود، افزود: زرشک استان به کشورهای هلند، آلمان، اتریش و ایالات متحده آمریکا صادر می‌شود.
انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.