سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

هزار تعاونی در هزار روستا

هزار تعاونی به منظور رونق اشتغال در هزار روستای کشور راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، کلانتری معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بابلسر گفت: ۱۰ و نیم تا ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد حدود ۶ درصد برای اجرای طرح راه اندازی هزار تعاونی در هزار روستای سراسر کشور اختصاص یافت.


وی افزود: با تصویب مجلس شورای اسلامی یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال اختصاص پیدا می‌کند که به همین میزان معادل ریالی آن از ۴ بانک تامین می‌شود.


معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تشکیل تعاونی‌ها یکی از مهمترین راهکار‌های مناسب برای افزایش اشتغالزایی در کشور است گفت: برای اینکه این تسهیلات صرفا تبدیل به شغل‌های پراکنده، شغل‌های موقت و شغل‌های کم بازده نشود از میان کشاورزان، روستائیان، دامداران، مردم و زنان روستایی، تعاونی‌های مناسب با ظرفیت‌هایی که آن روستا دارد ایجاد می‌شود.


کلانتری پرورش ماهی، زنبورعسل، دامداری، صنایع دستی، صنایع خانگی و فرش و قالیبافی را از جمله این ظرفیت‌ها برشمرد و افزود: بایدهرجایی متناسب با ظرفیت خود شناسایی شده و نسبت به تشکیل تعاونی‌ها و برخورداری از این تسهیلات اقدام شود.


وی گفت: تعاونی روستا در حقیقت همان تعاونی‌هایی هستند که هم اکنون نیز وجود دارند و باید با جدیت تقویت شوند و متناسب با شرایط موجود در آن روستا تاسیس شود.


انتهای پیام/ع


هزار تعاونی در روستا‌های سراسر کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.