سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های نظامی

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: برنامه‌های آموزشی و پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های نظامی استان اجرا می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان در کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد  افزود: با توجه به حساسیت و ضرورت حفظ اقتدار و سلامت نیرو‌های مسلح ، موضوع مواد مخدر و پیشگیری از شیوع آن در محیط‌های نظامی بررسی ودر دست اقدام است.

وارثی ضمن اعلام مخالفت خود با برخورد قانونی و قضایی در منع مصرف قلیان در محیط‌های عمومی و پارک‌ها گفت: پس از جمع اوری قلیان‌ها در محیط‌های عمومی، مصرف آن به داخل منازل کشیده خواهد شد.

وی اضافه کرد: هر آسیب اجتماعی یک راهکار اجتماعی می‌طلبد و باید به جای محدودیت محیط‌های مصرف قلیان، خانواده‌ها و جامعه را از خطرات و مضرات این مواد مخدر آگاه کرد.

اردشیر صفاپور افزود دبیر شورای هماهنگی و مبارزه با مواد مخدر استان هم از شناسایی ۲۶ هزار معتاد در استان خبر داد و گفت: نیازمند بررسی و اقدامات جدی درباره درمان و همچنین پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری، اداری، آموزشی و نظامی در استان هستیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی استان قزوین هم افزود: سالیانه در دنیا بیش از ۲۰۰ هزار نفر به دلیل مصرف مواد مخدر میمیرند که ایران سهم زیادی در این مرگ و میر‌ها دارد.

امیر پیری با اشاره به شهدای مبارزه مواد مخدر در شهر‌های مرزی افزود: کشور ایران به دلیل همجواری با کشور‌های همچون افغانستان و پاکستان وظیفه سنگینی در مبارزه با مواد مخدر در داخل کشور داشته و دارد.

انتهای پیام/

 

برگزاری کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.