سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مانور ساعت صفر امدادرسانی جاده‌ای در سنندج

مدیرکل مدیریت بحران استان از اجرای مانور لحظه صفر بر اساس تصمیمات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و کمیته راهبردی اجرای مانور و در راستای اجرای دستورالعمل کمیسیون ایمنی راه‌های کشور خبر داد. 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛آرتیکاس اقبال با اشاره به اینکه براساس مطالعات و بررسی‌های انجام گرفته، در حدود 60 درصد از مرگ و میرهای ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌ها دقایقی پس از وقوع آنها رخ می‌دهد،گفت: امدادرسانی سریع پس از وقوع تصادفات بسیار حائز اهمیت بوده كه از آن به عنوان "لحظه طلایی" نام برده شده و در كاهش پیامدها و ضایعات حوادث به شدت موثر است. 

 وی افزود: یكی از عوامل مهم و اساسی در تحقق این مهم، همكاری و هماهنگی هر یك از دستگاه‌های امدادرسان جاده‌ای در انجام وظایف محوله می‌باشد و اجرای"مانور امدادرسانی جاده‌ای"در استان فرصتی مناسب برای شناسایی آسیب‌ها و محدودیت‌ها، چالش‌های فراروی عملیات امدادرسانی و بروز قابلیت‌ها و فرصت‌ها می‌باشد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کردستان ادامه داد: مقدمات اجرای این مانور بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی و با برگزاری جلسات هم‌اندیشی و اتخاذ تصمیمات کمیته راهبردی اجرای مانور تدبیر گردید و مانور بدون اطلاع قبلی از محل و زمان برگزاری مانور و به منظور سنجش لحظه رسیدن نیروهای امدادی و عملیاتی به محل حادثه فرضی برگزار شد. 

اقبال در پایان ضمن تشکر از اهتمام واحدهای ستادی و عملیاتی اداره کل راه و شهرسازی، پلیس 110، پلیس راه، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر سنندج، اورژانس 115 و جمعیت هلال احمر در اجرای مانور، عملکرد تیم‌های سازمانی را برای حضور در محل مانور مثبت و در سطح مناسب ارزیابی نمود. 

 انتهای پیام/م

اجرای مانور ساعت صفر امدادرسانی جاده‌ای در سنندج

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.