سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشگیری رشد مدار باید مورد توجه مدارس و خانواده ها قرار گیرد

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: یکی از علمی ترین شیوه های پیشگیری از وقوع جرم،پیشگیری رشد مدار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  احمد علی انجم روز رئیس دادگستری شهرستان جیرفت در جمع مشاورین مدارس آموزش و پرورش شهرستان جیرفت،اظهار داشت: پیشگیری رشد مدار که از خردسالی متناسب با روند رشد کودکان سیاست‌های پیشگیرانه خود را طراحی می‌کند، قطعاً می‌تواند بسیار مفید و مؤثر باشد.


رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری جیرفت به مشترکات عرصه تعلیم وتربیت با قضاء اشاره کرد و افزود: موضوع کار هر دو مجموعه دادگستری و آموزش وپرورش،انسان است.


وی گفت:توجه به پیشگیری رشد مدار ؛ اقدامی هوشمندانه برای نجات کودکان و نوجوانان است و یک سرمایه‌گذاری پایدار و دراز مدت است که می‌تواند از خردسالی سنگ بنای برنامه‌های پیشگیرانه را برای کل عمر یک انسان در جامعه نهادینه کند.


انجم روز گفت:وظیفه آموزش و پرورش وظیفه بسیار سنگین و خطیر و در عین حال ارزشمند است زیرا اگربا تلاش شما معلمین جوانی در مسیر صحیح و سالم قرار گیرد شما همان وظیفه و کار انبیاء الهی را انجام داده اید .


وی ادامه داد:باتوجه به شکل گیری شخصیت فرد در مدرسه و خانواده و اینکه اگر ما می خواهیم جوانان سالمی داشته باشم باید به مسئله آموزش و از آن مهمتر به مسئله پرورش و تربیت دانش آموزان توجه ویژه نموده تا بتوانیم جامعه ای پویا و رو به رشد داشته باشیم.


انجم روز افزود : معمولا آموزش وپرورش مسئول ساختار افکار محیط یک جامعه است و اگر دانش آموز و جوان در مسیر سالم قرار گیرد ، این معلم در سلامت جامعه نقش بسزایی دارد و اگر به هر عللی در طریق نا سالم حرکت کند باز به آموزش و پرورش بر می گردد.


این مقام قضایی با اشاره به جمعیت کیفری بالای زندان ها بیان نمود : زیر بنایی همه مشکلات و آسیب های اجتماعی مسائل اعتقادی است و شما مشاورین می توانید به زندان ها مراجعه کنید و علل انحراف جوانان را ریشه یابی نمایید، که چرا این فرد دچار انحراف شده است و آن را بررسی و تحلیل نموده و در مدارس بکار گیرد که فرد دیگری به جمعیت کیفری زندان ها اضافه نگردد.


انجم روز در ادامه گفت : ساختار و بنیه اعتقادی هر فرد در آموزش و پرورش و خانواده شکل می گیرد و معمولاافرادی که با دادگستری و راهروهای مراکز انتظامی در پرونده های کیفری و جزائی سرو کار دارند از ساختار وبنیه اعتقادی ضعیفی برخوردار می باشند .


رئیس دادگستری جیرفت بیان داشت : حدود ۹۹ درصد افرادی که با مساجد و علماء و مسائل دینی سرو کار دارند در راه روهای دادگستری و مراجع انتظامی دیده نمی شوند و دچار انحراف و آسیب های اجتماعی نمی گردند.


وی بیان نمود:جرم شناسان یکی از مولف های جرم را معمولا فقر میدانند درحالی که انسان مومن و معتقد حاضر است از گرسنگی بمیرد ولی دزدی نمی کند زیرا اعتقاد به حق الناس و روز معاد دارد و این در حالی است که انسان چه فقیر و چه غنی باشد اگرمسائل اعتقادی و دینی را رعایت کند دچار انحراف نمی گردد.

 

انتهای پیام/س

 

افراد با ایمان کمتر دچار انحراف و آسیب های اجتماعی می شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.