سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نهاد‌های دولتی، تن به مصرف کالای تولید داخل نمی‌دهند

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت جوانان گفت: بسیاری از مدیران به بهانه کیفیت بالاتر، از کالای خارجی به جای تولید ملی استفاده می کنند.

علی صدری رئیس خانه صنعت معدن و تجارت جوانان در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:در دهه 80 قانونی با عنوان استفاده حداکثری همه ارگان ها از توان تولید داخلی به تصویب رسید که تمام نهادهای دولتی را ملزم به استفاده از کالاها و خدمات ایرانی می کرد.

وی در ادامه افزود:متاسفانه بعد از گذشت سال ها از تصویب این قانون حتی در نهادهایی که بودجه دولتی دارند هم اجرا نمی شود و بسیاری از مدیران به بهانه کیفیت بالاتر از کالای خارجی به جای داخلی استفاده می کنند.

صدری تصریح کرد:باید توجه داشته باشیم که فقط استفاده از تولیدات ملی مربوط به کالا نمی شود و باید در بهره گیری از خدمات هم به توان تولید داخلی توجه کنیم.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت جوانان اضافه کرد:در بسیاری از موارد با وجود اینکه متخصصان و پیمانکاران ایرانی توانایی ارائه خدمات به نهادهای دولتی را داشته اند اما بازهم دیده شده که از شرکت ها و افراد خارجی استفاده شده است.

وی اذعان کرد:حتی در مواردی هم که توان تولید کالا یا ارائه خدماتی در داخل کشور وجود ندارد،بهتر است به جای واردات به سمت تولید و سرمایه گذاری مشترک با طرف خارجی برویم.

صدری در پایان تاکید کرد:بحث حمایت همه جانبه از تولیدداخلی،امریست که عزم و تلاش همه دولتمردان و مسئولان کشور را می طلبد.

انتهای پیام/

کاهش میزان استفاده ادارات دولتی از کالای تولید داخل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.