سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده انتظامی مراغه ؛

کشف 95 درصدی جرایم فضای مجازی در مراغه

فرمانده انتظامی مراغه گفت: 95 درصد از جرایم صورت گرفته در فضای مجازی در این شهرستان به همت پلیس کشف و با متخلفان برخورد شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سرهنگ رضا اصلانی فر فرمانده انتظامی مراغه ،روز دوشنبه در کارگاه آموزشی ' آشنایی با تهدیدات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی' در دانشکده علوم پزشکی مراغه افزود: رصد کانال های متخلف در شبکه های اجتماعی و برخورد با مجرمان با تلاش شبانه روزی پرسنل پرتلاش پلیس در حال انجام بوده و بسیاری از جرایم در مراحل اولیه کشف و از وقوع آن جلوگیری شده است.


وی با تاکید بر لزوم آگاه سازی برای مقابله با تهدیدات موجود در فضای مجازی گفت: عدم آشنایی خانواده ها با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مهم ترین عامل بروز آسیب های اجتماعی در بین نسل نوجوان و جوان جامعه است.


سرهنگ اصلانی فر با بیان اینکه زمینه های وقوع جرم در بستر شبکه های اجتماعی وجود دارد، ادامه داد: توجه ویژه و شناخت کافی نسبت به زمینه های وقوع آسیب های ناشی از فضای مجازی، باید از اولویت های اصلی هر خانواده باشد.


وی اضافه کرد: ایجاد ارتباط صمیمی در بین اعضای خانواده و کنترل هوشمند فرزندان در فضای خانه و در زمان حضور در شبکه های اجتماعی از مهم ترین راهکارها برای کاهش و مقابله با آسیب های اجتماعی فضای مجازی است.


وی با بیان اینکه خانواده ها باید در برابر تهدیدات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کاملا هوشیار باشند گفت: جدیت و توجه ویژه خانواده ها و والدین به تهدیدات فضای مجازی بیش از پیش ضروری و حیاتی است.


رئیس پلیس فتای مراغه نیز در این کارگاه با اشاره به اهمیت آشنایی خانواده ها با فضای مجازی گفت: با توجه به گسترش شیوه های مختلف نفوذ به رایانه ها از طریق شبکه های اجتماعی یا دستگاه های ارتباطی، آشنایی با تنظیمات امنیتی برای کنترل و پیشگیری از نفوذ افراد سودجو و هکرها ضروری است.


سرگرد فرهاد راستی افزود: هوشیاری افراد در استفاده از تلفن همراه هوشمند، کنترل دقیق تنظیمات امنیتی گوشی و شبکه های اجتماعی به عنوان عامل پیشگیری کننده از نفوذ سایر افراد ضروری بوده و با بکارگیری برخی نرم افزارها می توان حضور فرزندان خود را در فضاهای مجازی به صورت مناسب کنترل کرد.

انتهای پیام/خ

برخورد با مجرمان با تلاش شبانه روزی پرسنل پرتلاش پلیس

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.