سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز سرشماری کلنی‌های زنبور عسل در کردستان

مدیر دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سرشماری کلنی‌های زنبور عسل در کردستان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛فرزاد معاونی مدیر دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: این سرشماری از ۲۲ تا ۲۷ مهرماه سال جاری به مدت ۵ روز توسط کارشناسان مروج پهنه انجام می‌شود.

وی افزود: در این سرشماری همه کندوهای زنبور عسل مورد آمارگیری قرار می‌گیرد و اطلاعاتی از قبیل تعداد کندوها، میزان تولید عسل، سایر فراورده‌های زنبور عسل، سطح سواد و سایر پارامترهای مهم زنبورداران مورد رصد و ثبت می‌شود.

مدیر دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: به منظور توسعه بیمه کلونی‌های زنبور عسل نیز به طور همزمان با اجرای این سرشماری، کندوهای زنبور عسل بیمه می‌شوند.

وی تصریح کرد: برابر آخرین سرشماری انجام شده در سال ۹۵ ،تعداد کلنی‌های زنبور عسل ۱۸۵ هزار کلنی بود که از این تعداد ۱۷۷ هزار آن مدرن و ۷۸۰۰ کلونی آن بومی بوده‌اند.

معاونی خاطرنشان کرد: براساس آمارگیری سال گذشته چهار هزار و 725 نفر در استان کردستان به زنبورداری اشتغال داشته‌اند که از این تعداد هزار نفر به صورت حرفه‌ای به این شغل اشتغال دارند.

به گفته مدیر دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، سال گذشته از ۱۸۵ هزار کلنی هزار و 185 تُن عسل تولید شد.

انتهای پیام/م

آمارگیری کندوهای زنبور عسل  درکردستان

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.