رئیس جهاد کشاورزی مریوان گفت: از کل 232 هزار هکتار اراضی شهرستان مریوان سالانه قریب به 125 هزار تن محصول برداشت می‌شود.

 سیدعزیزهاشمی رئیس جهاد کشاورزی مریوانصبح امروز در گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ گفت: از کل 232 هزار هکتار اراضی شهرستان مریوان حدود 10 درصد اراضی کشاورزی است که سالانه قریب به 125 هزار تن محصول توسط 9 هزار و 600 نفر بهره‌بردار از این اراضی برداشت می‌شود.

وی افزود: از 5 هزار و 200 هکتار اراضی باغی شهرستان مریوان سالانه قریب به 32 هزار تن انواع محصولات باغی برداشت می‌شود که 2 هزار و 200 هکتار آن انگور دیم با میانگین 7 تن در هکتار است.

 رئیس جهاد کشاورزی مریوان افزود: سطح نهالستان‌های شهرستان مریوان به 20 هکتار است که سالانه در آنها یک‌میلیون اصله نهال تولید می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی مریوان گفت: ما در بخش آب و خاک بیشترین دغدغه را داریم و برای بالا بردن بازده این بخش بیشتر از 100 هکتار از اراضی را به آبیاری تحت فشار و آبیاری قطره‌ای تبدیل کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: در بخش پرورش شیلات 17 استخر پرورش ماهی سردآبی را داریم که قریب به 70 تن در سال تولید دارند و امسال 400 هزار ماهی کپور در دریاچه زریبار رهاسازی شده‌اند.

هاشمی عنوان کرد: صنعت مرغداری صنعت اول شهرستان مریوان است و حدود یک میلیون و 600 هزار ظرفیت قطعه‌ریزی را در سال داریم.

وی افزود: در بخش تولید عسل در مریوان سالانه نزدیک به 105 تن تولید عسل مرغوب را داریم که بعد از سقز و سنندج سومین تولید کننده عسل استان هستیم.
انتهای پیام/ د م

تولید سالانه 105 تن عسل در مریوان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.