سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین ۳۵ هزار استاندارد جدید در کشور/ ایران رتبه ۲۳ دنیا در بحث استانداردسازی را دارد

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه ایران در تاریخ استانداردسازی برای نخستین بار رتبه ۲۳ دنیا را کسب کرد، گفت: امسال موفق به تدوین ۳۵ هزار استاندارد در کشور شدیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  ، جهانبخش سنجابی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: فارغ از شعار امسال استاندارد «استاندارد‌ها شهر‌ها را هوشمند می‌کنند» یکی از نماد‌های استاندارد آینده‌نگری است.

این مقام مسئول با اشاره به مطالعات بین‌المللی روی کشور‌های پیشرفته، خاطرنشان کرد: اساس توسعه هر کشوری بر پایه، سه ضلع مثلث، استانداردسازی، مدیریت کیفیت و رقابت‌پذیری است.

سنجابی با بیان اینکه دو بند از ۲۴ بند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی همین سه ضلع مثلث یاد شده است، افزود: اصلاح الگوی مصرف زمینه دو امر «رقابت پذیری و مدیرت کیفیت» را فراهم می‌کند که در بند ۸ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به آن اشاره شده است.

وی به سه رویکرد در نظام استانداردسازی کشور اشاره کرد و افزود: این سه رویکرد شامل خوداظهاری در استاندارد سازی، خود کنترلی در استانداردسازی، دگر کنترلی و برون سپاری در استانداردسازی و تبدیل کردن استاندارد به مطالبه مردم است.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران، با بیان اینکه همه کالا‌ها و خدمات باید مشمول استاندارد قرار گیرند، اظهار کرد: ۸۰ تا ۸۴ هزار کالا و خدمات در کشور باید مشمول استاندارد شوند و این امر فقط درسایه استانداردسازی تولیدات و تلاش همه تلاشگران این عرصه میسر می‌شود.

سنجابی با بیان اینکه ما از سال ۸۳ تا ۹۳، حدود ۱۰ سال در روند استانداردسازی در کشور دچار وقفه بودیم، عنوان کرد: این روند اکنون سیر روبه رشدی پیدا کرده و نظام استانداردسازی کشور در حال حاضر رو به پیشرفت است.

وی با بیان اینکه در تاریخ استانداردسازی، برای نخستین بار ایران رتبه ۲۳ را در دنیا کسب کرد، بیان کرد: رتبه اول استانداردسازی در منطقه را کسب کرده‌ایم و مفتخریم که امسال تعداد ۳۵ هزار استاندارد در کشور تدوین شده است.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.