تیم بررسی سانحه تصادف اتوبوس سربازان 05 کرمان بررسی های میدانی را انجام داده اند.

تشکیل کمسیون ایمنی راه های کشور در خصوص حادثه رانندگی در فارس
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کمسیون ایمنی راه ها به ریاست وزیرراه و شهرسازی تشکیل شد و تیم تحلیلگر حادثه با حضور در شهرستان نی ریز، تحقیقات میدانی در گردنه لای رز نیریز و بیمارستان شهید رجایی و مصاحبه با مجروحان حادثه بررسی های میدانی خود را انجام دادند.

روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس اعلام کرد: جلسه ویژه کمسیون راه ها به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، امیر امینی معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل، داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ،سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا و نمایندگان سازمان امداد و نجات هلال احمر، صدا و سیما، وزارت صنعت و معدن، تجارت، سازمان استاندارد و دادستانی کل کشور در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در پایان جلسه ویژه کمسیون ایمنی راهها با 9 بند همراه بود که برخی از بندهای ان بدین شرح است :
کمسیون ایمنی راههای کشور مترصد عبرت گیری از اینگونه حوادث ناگوار برای پیشگیری از رویداد های مشابه است.

تیم تحلیلگر حادثه معرفی شد تا همراه با کارشناس تصادفات برای بررسی جزئیات و تحلیل دقیق حادثه با قید فوریت به محل عزیمت و گزارش مستقل ارائه کند.مقرر شد دستگاه های دست اندر کار در گرد آوری آمار و مستندات حادثه تشریک مساعی کنند.

به دلیل  تاثیر گذاری قاچاق (انسان ، کالا) بر تصادفات رانندگی لازم است مساله از منظر ملی با تشریک مساعی نهادهای مربوط پیگیری شود.

وزارت دفاع در زمینه جابجایی ایمن سربازان و نظامیان بازنگری کند.

مشارکت موثر صدا و سیما و در چالش ملی حوادث رانندگی مطلوب و تداوم آن پیگیری شود.

با استناد تجارب دیگر کشورها سازمان دهی نهاد مناسب برای بررسی مستقل سوانح پیگیری شود.

در ادامه این گزارش آمده است  بر اساس بند 2 مصوبه جلسه کمسیون ویژه ایمنی راههای کشور مبنی بر اعزام تیم تحلیل گر حادثه به منطقه روز گذشته اعضای این تیم شامل  شفیعیان از دانشگاه امیر کبیر و مشاور سازمان راهداری کشور، امینی مشاور تحلیل تصادفات کمسیون ایمنی راههای کشور، ذاکر کارشناس ارشد دفتر ایمنی و وزارت راه و مسئول دبیرخانه کمسیون ایمنی راههای کشور به همراه سیاهپور مدیرراهداری اداره کل راه و شهرسازی و رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راه و شهرسازی و مدیر روابط عمومی این اداره کل از ساعات اولیه صبح در شهرستان نیریز حاضر شدند و به بررسی فنی و کارشناسی تصادف پرداختند  و اتوبوس حادثه دیده را نیز بررسی  کردند.

همچنین شب گذشته با حضور این افراد در بیمارستان شهید رجایی شیراز تحقیقات تکمیلی از سربازان بازمانده از حادثه  دلخراش نی ریز  انجام شد.

بر اساس این گزارش نتایج تحقیقات میدانی و بررسی بعمل آمده به زودی از سوی این تیم اعلام می شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.