سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از هزار و 600 مورد آزمایش در پزشکی قانونی خراسان شمالی

مدیر کل پزشکی قانونی استان خراسان شمالی گفت:در شش ماهه امسال هزار و 640 مورد آزمایش در مرکز پزشکی قانونی استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشدی 36 درصدی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ بابک سلحشور مدیر کل پزشکی قانونی استان خراسان شمالی گفت: در حال حاضر نمونه‌های مربوط به آزمایش‌های ژنتیک، پاتولوژی و بخشی از نمونه‌های سم‌شناسی، به پزشکی قانونی خراسان رضوی ارسال می‌شود که باعث طولانی شدن روند پاسخ‌گویی می‌شود.

وی افزود:تا پایان شهریور ماه بیش از 800 مورد نمونه به آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان رضوی ارسال شده‌اند که با راه‌اندازی مرکز پزشکی قانونی و فعال شدن بخش سم‌شناسی از ارسال بیش از 70 درصد این تعداد به استان همجوار جلوگیری می‌شود.

سلحشور تصریح کرد:مطابق استاندارد پزشکی قانونی کشور هم اکنون آزمایشگاه استان در سطح چهار قرار دارد که با راه‌اندازی مرکز جدید پزشکی قانونی استان و با استفاده از تجهیزات خریداری شده آزمایشگاه پزشکی قانونی استان با یک پله صعود به سطح سه ارتقا می‌یابد.

وی اظهار کرد:با وجود تامین بخشی از تجهیزات بخش پاتولوژی و دعوت و مذاکره با چندین متخصص پاتولوژی به همکاری در آزمایشگاه پزشکی قانونی تا کنون موفق به جذب متخصص آسیب‌شناسی در بخش پاتولوژی نشده‌ایم که تحقق این امر،کمک و همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان را می‌طلبد.

انتهای پیام/آ

رشد 36 درصدی انجام آزمایشات در پزشکی قانونی خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.