مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت:صدمات ساختگی در پزشکی قانونی قابل تشخیص است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ بابک سلحشورمدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی با اشاره به وجود صدمات ساختگی توسط افراد مراجعه کننده گفت: صدمات ساختگی ادعا شده توسط افراد هم در نزاع و هم در تصادف قابل تشخیص هستند.

وی افزود: کارشناسان پزشکی قانونی بر اساس کتب مرجع موجود در پزشکی قانونی و تجربه و آموزش های لازم در این خصوص در اکثر مواقع صدمات ساختگی را تشخیص داده و به مرجع قضایی اعلام می‌دارند تا اقدامات لازم در این خصوص انجام پذیرد.

سلحشور اظهار کرد: از مجموع هشت هزار و 749 معاینه انجام شده تا پایان مرداد مدعیان نزاع و تصادف بیشترین تعداد را به خود اختصاص می‌دهند.

وی بابیان این که اردیبهشت ماه امسال 335 نفر مدعی مصدوم تصادفات گزارش شده که کمترین آمار را به خود اختصاص داده و مرداد ماه با 437 نفر بیشترین آمار مدعیان مصدومیت را داشته اند.

وی تصریح کرد: بررسی آمار مدعیان مصدومیت در تصادف تا پایان مرداد نشان می‌دهد، روزانه 13 نفر مصدوم تصادفات در مراکز پزشکی قانونی معاینه شده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: بجنورد با 933 نفر بیشترین تعداد افراد معاینه شده را داشته است

وی گفت: از یک هزار و 995 نفر مدعی مصدومیت در تصادفات، یک هزار و 406 نفر مرد و 589 نفر زن بوده‌اند.

سلحشورافزود: در پنج ماهه امسال کمیسیون‌های برگزار شده 64 مورد، آزمایشات انجام شده هزار و 383 مورد، معاینات هشت هزار و 749 مورد و تعداد اجساد ارجاعی معاینه شده 274 مورد به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/آ

معاینه 8 هزار و 749 پرونده در پنج ماهه امسال در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.