سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از کارخانه فرآوری خرمای جنوب کرمان در آبان ماه سال جاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: اولین کارخانه فرآوری خرمای جنوب کرمان در آبان ماه سال جاری در قلعه گنج به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمود اسکندری نسب رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: جنوب کرمان به عنوان بزرگترین تولید کننده خرما در کشور با تولید سالانه ۲۲۰ هزار تن انواع خرما مطرح است و همین امر نیاز شدید منطقه به احداث صنایع تبدیلی و کارخانجات فرآوری این محصول ارزشمند را سبب شده است.

وی افزود:طی چند سال اخیر تلاش سازمان صنعت و معدن و تجارت، در جهت جذب سرمایه گذاران برای احداث کارخانجات فرآوری محصولات کشاورزی به ثمر نشسته و خرسندم که اعلام کنم اولین کارخانه فرآوری خرمای جنوب کرمان، واقع در شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کشور ،شهرستان قلعه گنج، در آستانه افتتاح و بهره برداری می باشد.

محمود اسکندری نسب تصریح کرد: مجوز این کارخانه دو سال قبل صادر شده و اکنون این طرح با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال تکمیل است که کمتر از یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه افزود: سرمایه گذاری این طرح بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال بوده و برای ۳۱ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

اسکندری نسب گفت: این کارخانه توانایی تولید ۱۰۰۰ تن شیره و خمیر خرما را از ۵۰۰۰ تن خرما داراست.

وی در ادامه افزود: این کارخانه در زمینی به مساحت یک هکتار و شامل یک سردخانه ۱۰۰۰ تنی و ۱۰۰۰ مترمربع سوله جهت فرآوری خرما می باشد.

اسکندری نسب گفت: هم اکنون ۶ مجوز دیگر در این زمینه نیز با ظرفیتی بالغ بر ۶۱۲۰ تن و سرمایه گذاری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در حال احداث می باشند و زمینه ایجاد اشتغال مستقیم برای ۷۹ نفر فراهم می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان تصریح کرد: احداث صنایع تبدیلی جزو اولویت های کاری این سازمان درجهت ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی و جلوگیری از هدر رفتن دست رنج کشاورزان زحمتکش منطقه است.

انتهای پیام/س

بهره برداری از کارخانه فرآوری خرمای جنوب کرمان در قلعه گنج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.