مبارزه تلفیقی بر علیه زنجره خرما در سال قبل به کاهش خسارت وافزایش عملکرد ودرآمد محصول خرما در سال جاری تاثیر بسیار مطلوبی داشته است.

مدیریت تلفیقی مبارزه با زنجره خرما در شهرستان بمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ قهری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم گفت: مبارزه تلفیقی بر علیه زنجره خرما در سال قبل به کاهش خسارت وافزایش عملکرد ودرآمد محصول خرما در سال جاری تاثیر بسیار مطلوبی داشته است ومشارکت کشاورزان در مبارزه با زنجرک خرما نقش مهمی در کاهش خسارت دارد.


وی افزود: بعد از برداشت محصول خرما کشاورزان حداکثر تا پایان مهر به ازای هر درخت خرما یک کیلوگرم کود شیمیایی ازته (اوره) جهت تقویت ورشد رویشی استفاده کنند.


همچنین در این راستا ناصرطاهری، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: بیش از هزار و 600 حلقه نوار زرد در سطح 820 هکتار از با غ های آلوده به منظور مبارزه با نسل دوم زنجره در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.


وی افزود: پهنه بندی وبلوک بندی مناطق آلوده در سطح این شهرستان انجام وبرای هر پهنه یک کارشناس به عنوان مسئول پهنه تعیین و وظیفه هر کارشناس آموزش به کشاورزان وراهنمایی کشاورزان جهت نصب نوارهای زرد و ثبت مشخصات کشاورزان و باغات آلوده است.


گفتنی است: به کشاورزان توصیه می شود که هرس زمستانه از آذر ماه تا دی ماه انجام شود وجهت رعایت بهداشت باغ برگهای هرس شده را از باغ خارج کنند.


انتهای پیام/س

 

مبارزه با زنجره خرما در شهرستان بم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار