سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد؛

آزادراه شیراز-اصفهان، آباده را به حاشیه نخواهد برد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بهره برداری از آزادراه شیراز – اصفهان شهرستان آباده را به حاشیه نخواهد برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان آباده از ظرفیت‌های خوب در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و صنعتی برخوردار است که می‌توان با بهره گیری از ظرفیت آزاد راه به اعتلای اقتصاد منطقه کمک کرد، گفت: با استفاده از این آزادراه، می‌توان صادرات میوه و کاشی و سرامیک این شهرستان را رونق بخشید.

وی افزود: همچنین با بهره برداری از این آزادراه مسیر تهران تا بندرعباس در محور خسروشیرین ۱۴۱ کیلومتر نزدیک‌تر می‌شود.

زارع ادامه داد: با توجه به عبور آزاد راه در حال ساخت شیراز – اصفهان از مناطق عشایرنشین، این پیشنهاد را مطرح کرده ایم که شهرک‌های عشایری، دامداری و کشاورزی در کنار این آزادراه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تکمیل این آزادراه تا پایان سال ۹۷ قطعی است، اظهار کرد: نیمی از سرمایه گذاری در این پروژه به عهده دولت و نیمی دیگر بر عهده قرارگاه خاتم‌الاوصیاء وابسته به وزارت دفاع است و مشکل تأمین مالی در این پروژه وجود ندارد.

نماینده مجلس با بیان اینکه دولت سهم خود را در این آ‌زادراه تأمین کرده است، بیان کرد: آزادراه اصفهان - شیراز از ایزدخواست شروع می‌شود و تا استان فارس، منطقه بیضاء و تنگه خیاره پیش می‌رود.

زارع، آزادراه شیراز-اصفهان را مهمترین پروژه اقتصاد مقاومتی کشور دانست و گفت: کاهش مصرف سوخت و کاهش استهلاک وسایل نقلیه و ارتقای شاخص‌های ایمنی از دیگر مزایای این پروژه است که در بند‌های اقتصاد مقاومتی می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد.

مطالعات اولیه ساخت آزادراه شیراز - اصفهان سال ۱۳۵۲ صورت گرفت و عملیات اجرایی ساخت آن سال ۱۳۸۹ آغاز شد. طول این آزادراه ۲۱۷ کیلومتر است و پیمودن مسافت بین این کلانشهر‌ها را به مدت حدود ۲ ساعت کاهش می‌دهد. اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح، یک هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

فاصله کنونی شیراز - اصفهان ۴۷۰ کیلومتر است.
انتهای پیام/ر

آزادراه شیراز-اصفهان از مهمترین پروژه اقتصاد مقاومتی کشور است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.