سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسکان 100 درصدی دانشجویان متقاضی خوابگاه در دانشگاه کردستان

مدیر امور دانشجویی دانشگاه کردستان از اسکان 100 درصدی دانشجویان متقاضی خوابگاه در دانشگاه کردستان خبر داد .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛براهیم سلیمانیمدیر امور دانشجویی دانشگاه کردستان گفت: در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ با توجه به مفاد مندرج در دفترچه راهنمای آزمون دوره‌های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی دانشگاه کردستان متعهد به اسکان ۵۰ درصد رتبه‌های برتر در هر رشته است که خوشبختانه ظرفیت خوابگاه‌های دولتی دانشگاه کردستان پاسخگوی این میزان تعهد است .

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید 100 در صد دانشجویان متقاضی غیر بومی از خوابگاه بهره‌مند شده‌اند، گفت: تعداد ۳۹۴ دانشجو تحصیلات تکمیلی و تعداد یک هزار و ۱۰۲ دانشجوی دوره کارشناسی جدید الورود در خوابگاه‌ها اسکان داده شده اند .

سلیمانی با یادآوری این نکته که بر اساس آیین نامه صندوق رفاه اولویت اسکان با دانشجویان تحصیلات تکمیلی است، ادامه داد: بر همین اساس محل دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خوابگاه‌های داخل دانشگاه اسکان داده شد .

وی افزود: بیشتر از ۵۰ درصد رتبه‌های برتر دانشجویان دختر و پسر دوره کارشناسی در خوابگاه‌های دولتی بیرون از دانشگاه اسکان و مابقی دانشجویان جدید الورود (غیر متعهد) نیز در سه خوابگاه استیجاری اسکان شدند .

مدیر امور دانشجویی دانشگاه کردستان، با اشاره به اینکه بر اساس اعلام معاونت آموزشی دانشگاه ظرفیت پذیرش دانشجو برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در مقطع دکتر ۸۷ نفر، مقطع کارشناسی ارشد ۹۸۰ نفر و دوره کارشناسی دو هزار و ۱۰ نفر بوده است، خاطرنشان کرد: به این تعداد دانشجویان پذیرفته شده استعداد درخشان نیز اضافه می‌شود .

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه کردستان دارای ۱۵ باب خوابگاه دولتی (ملکی) بوده که بالغ برسه هزار و ۶۰۰ نفر دانشجو در این خوابگاه‌ها اسکان داده شده‌اند، گفت: از این تعداد یک هزار و ۹۰۰ نفر دانشجوی دختر در ۹ باب خوابگاه و یک هزار و ۷۰۰ دانشجوی پسر در ۶ باب خوابگاه اسکان داده شدند .

سلیمانی در پایان ضمن اشاره به اینکه یک باب خوابگاه استیجاری با ظرفیت ۱۹۰ نفر برای دانشجویان دختر و دو باب خوابگاه استیجاری با ظرفیت ۲۷۰ نفر برای دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی پسر قرارداد منعقد شده است، یادآور شد: چهار هزار و ۳۳۰ نفر دانشجو واجد شرایط و متقاضی خوابگاه بوده که در خوابگاه‌ها پذیرش شده‌اند، که احتمال می‌رود علاوه بر این آمار تعدادی از دانشجویان شبانه نیز به صورت انفرادی اقدام به اجاره منزل شخصی کرده باشند .

انتهای پیام/م

اسکان بیش از ۵۰ درصد رتبه‌های برتر دانشجویان دوره کارشناسی در خوابگاه‌های دولتی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.