سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش ۱۵۰ ذابح برای دریافت نشان حلال در خراسان رضوی

توسط دفتر نمایندگی، ولی فقیه در دامپزشکی خراسان رضوی بیش از ۱۵۰ نفر از ذابحین استان آموزش و مهارت‌های لازم را در کشتارگاه‌های استان فرا گرفتند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی  خراسان رضوی گفت: در راستای اجرای هر چه بهتر بند ۷ ماده قانون نظارت بر ذبح و صید شرعی در خصوص ارتقاء سطح آموزشی ناظران شرعی و آموزش ذابحین و نیز به منظور اعطاء نشان حلال استاندارد به کشتارگاه‌های صنعتی و مراکز ذی صلاح واجد شرایط، آموزش‌های لازم در این خصوص ارائه شده است.

حجت الاسلام محمد حسن شورورزی افزود: برابر دستور العمل، ضوابط و مقررات مربوط به استاندارد غذای حلال قانون نظارت شرعی، به همین منظور دوره‌های آموزشی در سطح شهرستان‌های استان خراسان رضوی از اول سال جاری تا کنون در شهر‌های تربت حیدریه و سبزوار و قوچان و... برگزار شده و تا کنون بیش از ۱۵۰ نفر در این طرح آموزشی موفق به گذراندن دوره آموزشی و کسب دریافت گواهینامه آموزشی ذابحین شده اند.

شایان ذکر است که در این دوره‌ها با استفاده از تکنولوژی و فن آوری روز همراه با آموزش‌های عملی ویژه و هشدار‌های لازم جهت اجرای هرچه دقیق‌تر موازین شرعی و رعایت کامل مسائل ذبح در کشتارگاه‌ها از حیث حلیت و طهارت برگزار شده است.
 
انتهای پیام//ف.ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.