سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان جنوبی،رتبه چهاردهم تولید تخم مرغ را در کشور دارد

رییس اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای طیور خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی،رتبه چهاردهم تولید تخم مرغ را در کشور دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ بخشی،رییس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با دارا بودن بیش از 30 واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت بیش از 1.7 میلیون قطعه رتبه چهاردهم تولید تخم مرغ را در کشور دارد.

وی افزود: مقداری از تخم مرغ های تولیدی در داخل استان و مقدار زیادی از آن به خارج استان و گاهی کشورهای خارجی صادر می شود.

رییس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور خراسان جنوبی با اشاره به 17 مهرماه (9 اکتبر) مصادف با روز جهانی تخم مرغ گفت:متأسفانه در کشور ما مصرف تخم مرغ نسبت به سایر کشورها نسبت به مصرف استاندارد کمتر است در صورتیکه تخم مرغ بعد از شیر کامل ترین غذا محسوب می شود و می توان ادعا کرد که یک تخم مرغ یک بسته کامل از مواد پروتئینی – چربی- ویتامین- مواد معدنی وبخصوص امگا 3 است.


بخشی با بیان اینکه بهترین محل نگهداری تخم مرغ در یخچال با دمای 4-2 درجه سانتی گراد بالای صفر به مدت یک ماه است،افزود: بهترین روش مصرف تخم مرغ به شکل آب پز است که باید به صورت کامل پخته شود.

وی با بیان اینکه سطح پوسته تخم مرغ باید تمیز- براق و فاقد ترک خوردگی یا شکستگی باشد،گفت:تخم مرغ سالم و بهداشتی ، تخم مرغی است که دارای مشخصات تولید کننده ،تاریخ تولید، تاریخ مصرف باشد و در فصول گرم در یخچال نگهداری شود.
انتهای پیام/ب


هفدهم مهرماه،روز جهانی تخم مرغ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.