سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد:

وضعیت خودرو‌های بالای ۲۵۰۰ سی سی به کجا رسید؟

واردات خودرو‌های لوکس در هاله‌ای از ابهام مانده و هنوز به‌طور کامل تعیین تکلیف نشده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها شنیده‌ها حاکی از لغو ممنوعیت واردات خودر‌های لوکس و گران قیمت با حجم موتور ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی است و گویا پیش نویس دستورالعمل واردات این خودرو‌ها منتظر امضای رییس ستاد اقتصاد مقاومتی و معاون اول رییس جمهور است.

به گفته رییس اسبق سازمان اموال تملیلکی، طبق بخشنامه دولت، خودرو‌های بالای ۲۵۰۰ سی سی باید مرجوع شوند، اما زمان آن مشخص نیست.

در بخشنامه گمرک ایران نیز آمده است، بر اساس تصویب نامه سال ۹۳ هیأت دولت ورود و ترخیص خودرو‌های سواری با حجم بالا‌تر از ۲۵۰۰ سی سی امکان پذیر نبوده و در صورت شمول مقررات متروکه، قابل عرضه به بازار نیست و تنها امکان مرجوع شدن به خارج از کشور را دارد.

واردات خودرو‌های بالای ۲۵۰۰ سی سی به صلاح کشور نیست

احمد آریایی نژاد کارشناس اقتصادی در گفتگو با   خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی اظهار کرد: ورود خودرو‌های بالای ۲۵۰۰ سی سی به صلاح کشور نیست و نیاز به بازنگری دارد، چراکه ورود این خودرو‌ها  باعث بروز بسیاری از مشکلات، همچون بالارفتن دلار خواهد شد.

آریایی نژاد تصریح کرد: باید درنظر داشت که کشور به تولیدات داخل نیازمند است و واردات خودرو‌های لوکس به کشور می‌تواند به صنعت و تولید لطمه وارد کند.

حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ما گفت: قانون ممنوعیت واردات خودرو‌های ۲۵۰۰ سی سی هنوز به قوت خود باقی است.

وی افزود: زمزمه‌هایی مبنی بر لغو قانون ممنوعیت واردات خودرو‌های بالای ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی وجود داشت، اما هنوز این اتفاق نیفتاده و لزومی هم ندارد که این قانون لغو شود.

گرمابی با بیان اینکه  این خودرو‌ها متقاضی چندانی ندارد، گفت: در این خصوص مشکل خاصی وجود ندارد و تیراژ این خودرو‌ها کم است، بنابراین با لغو این قانون مخالف هستم.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به قدرت خرید مردم باید تمرکز بر تولید خودرو‌های با کیفیت و قیمت مناسب مد نظر قرار گیرد، چراکه این خودرو‌ها متقاضی بیشتری دارند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
هومن
۲۰:۲۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۶
سلام
الان خودرو های لوکس مثل بی ام و و پورش با قیمتهایی نجومی 600 تا 800 میلیون لوکس نیست و ارز بری نمیکنه؟
خودروهایی مثل تویوتا ، میتسوبیشی و هوندا اگر موتور 6 سیلند یا 8 سیلندرش وارد بشه و مجوز داشته باشه اشکالش چیه؟؟؟؟
حسن
۱۴:۱۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
اشکالش این است که مافیا درآمدش کم می شود به همین سادگی