سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفتیان: هیچ وقت علیه فدراسیون مصاحبه نکرده ام

دونده سرعت تیم ملی دو و میدانی گفت: من اصلا علیه فدراسیون صحبت نکرده ام و حتی از زمانی هم که کوچک تر بودم نگفته ام خودم تمام کارها را انجام داده ام.

حسن تفتیان در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  درباره برگزاری مرحله دوم لیگ دو و میدانی اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم میل باطنی‌ امسال هم در مسابقات لیگ شرکت نکردم و با هیچ باشگاهی به توافق نرسیدم. با توجه به مبالغی که به دو و میدانی‌کاران در لیگ پرداخت می شود تصمیم گرفتم از حضور در این رقابت ها انصراف دهم. تقریبا 12 سال است که در دو و میدانی فعالیت می کنم و همانطور که همگان اطلاع دارند ورزشکار حرفه ای باید درآمد خوبی داشته باشد تا بتواند ورزش را دنبال کند. اما زمانیکه باشگاه ها برای یک سال تمرین کردن و حضور در رقابت های لیگ مبلغ عجیب و غریب ۲۰ میلیون تومان را به ورزشکار پرداخت می کنند، باید بگویم در این وضعیت اقتصادی مبلغ مذکور نمی تواند تامین کننده مخارج ورزشکار باشد. به همین دلیل پس از بررسی های زیاد تصمیم گرفتم امسال در لیگ حضور نداشته باشم و امیدوارم این شرایط در آینده بهتر شود.

او ادامه داد: مدیران فدراسیون قبل از برگزاری مجمع انتخاباتی قول داده بودند که 10تیم در لیگ شرکت می کنند و مبلغ قرارداد ورزشکاران نسبت به گذشته بیشتر می شود. در ضمن ورزشکاران ملی‌پوش هم باید ۱۰۰ میلیون تومان قرارداد ببندند. شاید این مسائل در بیشتر رشته های دیگر اتفاق افتاده باشد اما دلیل اینکه در دو و میدانی رخ نمی دهد نمی دانم.امیدوارم فکری به حال این موضوع کنند. شاید بیراهه نباشد بگویم نوجوانانی که می خواهند به دو و میدانی بیایند باید بدانند که چه آیند‌ه‌ای در این رشته دارند.

هیچ خصومتی با کسی ندارم

دارنده مدال طلای مسابقات آسیایی در پاسخ به انتقاداتی که از مسئولان فدراسیون کرده است، بیان کرد: من اصلا چنین صحبت هایی را بیان نکرده ام و حتی از زمانی هم که کوچک تر بودم نگفته ام خودم تمام کارها را انجام داده ام. همیشه معتقد بودم خیلی‌ افراد به من کمک کردند و هر وقت مدالی گرفته‌ام به واسطه کارهای تیمی بوده است. بازهم می گویم هیچ وقت علیه فدراسیون مصاحبه نکرده ام. مطمئناً فدراسیون برای کسب مدال‌های من زحمت زیادی کشیده است ولی فکر می‌کنم حمایتی که از من صورت گرفت خیلی کمتر از آن چیزی است که باید اتفاق می‌افتاد. این موضوع و تنش از جایی شروع شد که فدارسیون متأسفانه بر علیه ورزشکارش مصاحبه می‌کند و بدتر از همه منافع ملی را کمرنگ جلوه می دهد. او می‌گوید مدال آسیایی تفتیان ارزشمند نیست. نمی‌دانم سلیقه شخصی برخی افراد است و یا بگویم می‌خواهند من را تخریب کنند و می‌گویند که مدال او ارزشمند نیست. هرچه گفته‌ام برای پیشبرد اهدافم بوده است. تمام دلسوزی من این است که پرچم کشورم را در میادین بین المللی به اهتزاز دربیاورم. همیشه قصد داشتم رکورد بهتری در مسابقات برون‌مرزی بزنم و هیچ خصومتی با کسی ندارم. البته یکسری بی‌برنامگی‌ها در فدارسیون اتفاق افتاده است مثلاً ما برای مسابقات جهانی ساعت یک نصف‌شب به لندن رسیدیم یا اینکه حقوق چند ماه ماساژور من پرداخت نشده است. مطمئناً تک‌تک این مشکلات را به دوستان در جلسه‌ای که بنده را احضار کرده‌اند می گویم و اگر لازم باشد تمام آنها را در رسانه ها اعلام می‌کنم اما امیدوارم این مسائل هرچه سریعتر پایان یابد.

اگر مسئولان فدراسیون نقد پذیر نباشند هیچ وقت پبشرفت نمی کنیم!

ملی‌پوش دو و میدانی در خصوص عدم استقبال تماشاگران از مسابقات لیگ اذعان داشت: بحث نبود تماشاگر و حضور نداشتن حامیان مالی از مشکلات عمده ورزش دو و میدانی است ورزشکاران بزرگی در دو و میدانی داریم. نایب قهرمان المپیک در لیگ حضور دارد و فکر می‌کنم اگر او به تمام دنیا مسافرت کند، تمام مردم حدادی را می شناسند اما شاید خیلی از مردم ایران حتی حدادی را نشناسند. امیدوارم این اتفافات خوب در دو و میدانی بیفتد واقعا ورزش دو و میدانی در دنیا اعتبار خاصی دارد و خیلی دیده می‌شود. ورزشکاری مثل اوسین بولت در دنیا واقعا سوپر استار است و کل دنیا می دانند که او دارنده مدال های طلای جهان و المپیک است اما چند درصد مردم، قهرمان ۱۰۰ متر ایران را می‌شناسند؟ باید مسئولان فدراسیون نقدپذیر باشند. می‌دانم که کار انجام می‌شود اما آن ها باید بیشتر این ورزش را حمایت کنند و خدمات بیشتری بدهند. اگر نقد ورزشکاران را نپذیرند مطمئنا پیشرفت نمی کنیم.

امیدوارم حواشی فدراسیون هر چه زودتر تمام شود

قهرمان ماده ۱۰۰متر رقابت های قهرمانی آسیا خاطرنشان کرد: یک سال تا بازی‌های آسیایی بیشتر زمان ندارم و رقیبان ما سخت تلاش می‌کنند اما ما هنوز در حال پرداختن به مسائل حاشیه‌‌ای هستیم. در روزهای گذشته شاهد این بودیم که یکی از اعضای سازمان تیم های ملی طی اظهاراتی اعلام کرد علاقه ای به ادامه همکاری با مربی تفتیان نداریم و روز بعدش می آیند و می گویند قراردادش را تمدید می کنیم.به اعتقاد من مطرح کردن چنین مسائلی از سوی فدراسیون که مهم ترین وظیفه اش حمایت از ورزشکاران است نمی تواند زیاد جالب توجه باشد. امیدوارم این حواشی زودتر تمام شود.

دو و میدانی کاران از حضور در لیگ هیچ منفعتی نمی برند

سریعترین مرد ایران در مورد گلایه های ورزشکاران از مبلغ پایین قراردادهایشان گفت: متأسفانه بعضی تیم‌ها حتی هزینه رفت و آمد ورزشکاران را هم نمی‌دهند. اینکه ما فقط بخواهیم لیگ را برگزار کنیم، به هیچ وجه درست نیست.می توانم بپرسم مسئولان فدراسیون با چه هدفی مسابقات لیگ را برگزار می کنند. بازدهی اینکه بخواهیم صرفا لیگ را برگزار کنیم لیگ چیست؟ آیا ورزشکاری از درون لیگ دو و میدانی معرفی شده یا دو و میدانی کاران از لیگ منفعتی می برند؟ فکر می‌کنم هر سه ضلع دو و میدانی که ورزشکاران، فدراسیون و حامی مالی هستند نه تنها هیچ برد و منفعتی از لیگ نمی‌برند بلکه اتفاقات ناخوشایندی هم رخ می دهد. این اتفاق خیلی بد است. امیدوارم سیستم نظام‌مندی برای لیگ داشته باشیم.

مبلغ قراردادها کم است و این موضوع نمی تواند هزینه رفت و آمد ورزشکاران را تامین کند

او ادامه داد: مبلغ قراردادها کم است و برخی ورزشکاران حتی هزینه رفت و آمد را هم نمی‌گیرند. در ضمن با توجه به اینکه خودم هم بچه شهرستان هستم و این مسائل را درک می کنم. می دانم اتفاق بدی است و امیدوارم مسئولان این مشکلات را درک کنند.

مهمترین هدف من ادامه همکاری با اونتانون گای است

عضو تیم ملی دو و میدانی در پایان اظهار کرد: مهمترین هدف من ادامه همکاری با اونتانون گای است و به خاطر درخواست مربی‌ام که نمی‌تواند زیاد به ایران بیاید مجبورم اردوهایم را در کشورهای دیگر دنبال کنم. امیدارم از من حمایت شود تا بتوانم در بازی های جاکارتا و المپیک موفق شوم.زیرا پتانسیل انجام این کار را دارم و مطمئنم در صورتی که مسائل حاشیه ای برایم ایجاد نشود، می توانم نتایج خوبی بدست آورم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.