سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب درآمد خارج از تعرفه مصوب توسط دفاتر اسناد رسمی/ کسب درآمد 26 میلیاردی در یک سال از جیب مردم + سند

دریافت حق التحریر های بیشتر از تعرفه رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک تخلفی است که در برخی از دفترخانه ها مشاهده می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند سالی است که سند تک برگی جای سند های قدیمی منگوله دار را گرفته است.

براساس گفته مسئولان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون سردفتران و دفتریاران که متولی صدور اسناد در کشور هستند امکان جعل اسناد تک برگی غیر ممکن است و همین عامل سبب شده تا دیگر سندهای قدیمی از رده خارج و سندهای جدید به شکل تک برگی صادر شود.

از ویژگی های دیگر سند تک برگی که عنوان می شود این است که دیگر امکان صدور سند های معارض برای یک ملک با سند های تک برگی از بین می رود و برای هر ملک فقط یک سند صادر می شود اما تغییر سند های منگوله دار به تک برگی حواشی هم دارد.

تقریبا همه می توانند که برای انجام کارهای ثبتی و صدور سند به دفترخانه مراجعه کرده و کارهای مربوط به تعویض سند را انجام دهند.

اما در روند صدور سندهای تک برگی، اتفاق عجیبی رخ می دهد که سبب تضییع حقوق مردم می شود. ماجرا از دریافت حق التحریرهای متفاوت برای صدور سند تک برگی آغاز می شود.

اگر برای صدور یک سند مشابه به چندین دفترخانه در نقاط مختلف شهر مراجعه کنید شاید با مبالغ متفاوتی مواجه شوید اما این اختلاف تا چه میزان قابل چشم پوشی است؟

طبق گفته محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سر دفتران و دفتریاران تعرفه صدور اسناد در تمام کشور یکسان است و متغییر بودن تعرفه ها در سطح شهر صحت ندارد.

دشتی اردکانی در آخرین نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به خبرنگاری در خصوص تخلفات سردفتران در زمینه تعرفه گفت: متغیر بودن تعرفه در سطح شهر صحت ندارد؛ رعایت نکردن این تعرفه تخلف است و چه شخص حقوقی و چه شخص حقیقی که به صورت تلفنی و یا حضوری شکایتی را ارائه دهد در مدت زمان کمتر از یک هفته به آن رسیدگی می شود همانطور که از ابتدای سال تعداد 118 مورد شکایت وجود داشته که به همگی رسیدگی کرده‌ایم.

وی گفت: در سال گذشته در دفاتر اسناد رسمی، 12 میلیون و 958 هزار و 151 سند در کشور ثبت شده است و تاکنون استان تهران با 3 میلیون و 523 هزار و 148 مورد بیشترین آمار ثبت سند را داشته و استان های خرسان رضوی، آذربایجان شرقی و فارس در رتبه های بعدی قرار دارند. استان ایلام با ثبت 59 هزار سند رسمی کمترین میزان ثبت سند را در بین استان های کشور داشته است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران بیان داشت: در 4 ماهه نخست سال 3 میلیون و 745 هزار و 645 سند در کل کشور ثبت شده است که استان تهران با یک میلیون و 3 هزار و 86 مورد بیشترین و استان ایلام با 18 هزار مورد کمترین آمار ثبت سند رسمی را داشته‌اند.

دشتی اردکانی ادامه داد: در سال 95 حدود 102 میلیارد و 678 میلیون تومان از بابت ثبت سند رسمی به حساب خزانه واریز شده است.

در شرایطی که تعرفه های صدور سند تک برگی یکسان است و سردفتران اجازه دریافت هزینه اضافی بابت صدور سند ندارند و موظف به دریافت هزینه ها مطالبق تعرفه ای که در زیر سند به صورت سیستمی چاپ می شود هستند و حتی اضافه دریافت هزینه به صورت دستی نیستند و تمام هزینه صدور سند باید از طریق دستگاه های پوز دریافت شود، با این وجود باز هم شاهد تخلف در برخی از دفترخانه ها و دریافت هزینه های بیشتر از تعرفه هستیم.

یکی از شهروندان که به تازگی برای تبدیل سند قدیمی ملک خود به سند تک برگی به دفترخانه مراجعه کرده بود در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: برای تبدیل سند قدیمی به سند تک برگی به یکی از دفاتر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رفتم که آنجا به بنده گفتند که برای انجام این کار باید به دفترخانه مراجعه کنم به همین منظور به یک دفترخانه در خیابان دامپزشکی تهران مراجعه کردم از بابت آن مبلغ 100 هزار تومان درخواست کردند. تا جایی که اطلاع داشتم تعرفه سند تک برگی 75 هزار تومان است به همین دلیل به دفترخانه ای دیگری در خیابان کریم خان رفتم و این دفتر خانه هم همان مبلغ را برای صدور سند اعلام کرد، پول را پرداخت کردم و به اصرار رسیدی بابت پرداخت وجه از سردفتردار در تاریخ 96.5.31  تحویل گرفتم.

این شهروند می گوید: مدتی گذشته اما از سند خبری نشد که بعد از چندین بار تماس مکرر سرانجام، دفتریار اعلام کرد که 1396/6/4 سند دفترچه ای را تحویل پست داده است اما دفترخانه حاضر نشد توضیح بدهد که دلیل معطل کردن کار و نگهداشتن مرسوله در این حدود یک هفته چه بوده است در صورتی که گفته می شد سند تک برگی یک روزه صادر می شود.

زمانی که سند به دستم رسد نکته ای جلب توجه می کرد این بود که در پایین سند هزینه صدور و پست آن درج شده بود که مبلغ 745518 عنوان شده بود و دفترخانه از من حدود 26 هزار تومان اضافی دریافت کرده بود.

این شهروند ادامه می دهد: دریافت 24 هزار تومان اضافه از یک نفر زیاد به چشم نمی آید، اما اگر این مبلغ را در تعداد سندهایی که در شهر تهران صادر می شود ضرب کنیم مبلغ زیادی است.

دریافت هزینه های بیشتر از تعرفه یکی از تخلفات شایع در دفترخانه هاست که اتفاق میفتد و مسئولان سازمان ثبت اسناد و املاک هم از آن اطلاع دارند به همین دلیل هر ساله تعرفه های صدور انواع سند در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک و تلفن گویای کانون سردفترداران درج می شود اما اگر کسی دنبال هزینه حق التحریر صدور سند تک برگی باشد هیچ چیزی پیدا نمی کند.

در سایت سازمان ثبت اسناد کشور تعرقه انواع سند وجود دارد اما خبری از تعرفه صدور سند تک برگی وجود ندارد و همین موضوع راه تخلف را برای دفترداران باز گذاشته است.

به همین دلیل خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای اطلاع از تعرفه سند تک برگی به چندین دفترخانه در سطح شهر مراجعه کرد که تقریبا تمام دفترخانه ها همان مبلغ 100 هزار تومان را عنوان کردند.

این دفترداران در خصوص علت دریافت هزینه اضافی از مردم در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفتند که هزینه صدور سند تک برگی 74 هزار تومان است اما به دلیل اینکه از طرف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بابت این خدمت هزینه ای به ما پرداخت نمی شود و صدور سند تک برگی خدمتی وقت گیر است بیشتر دفترخانه ها اقدام به دریافت هزینه بیشتری می کنند.

اما چرا باید این هزینه از جیب مردم برود؟ با پیگیری خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردفتری که اقدام به دریافت هزینه اضافی از این شهروند کرده بود، گفت: حق با این شهروند است و از این فرد هزینه اضافه دریافت شده است و وی می تواند با مراجعه به دفترخانه هزینه که اضافه پرداخت کرده است را دریافت کند اما سوال اینجا است که چرا در ابتدا باید از سوی نهادی که هر روزه تعداد زیادی از افراد به آن مراجعه می کنند هزینه بیشتری دریافت شود و این فرد تنها یک نفر است و در روز و هفته تعداد زیادی از افراد قصد تک برگی کردن سند خود را در دفتر خانه ها دارند.

اگر قرار باشد از هر کدام 24 هزار تومان اضافه دریافت شود در سال مبلغ زیادی می شود که قطعا دریافت آن با هیچ استنباطی دست نیست شاید در ابتدا دریافت هزینه های اضافی از هر فرد قابل چشم پوشی باشد اما اگر این مبالغ را در تعداد سند های که روزانه فقط در شهر تهران صادر می شود ضرب کنیم مبالغی به دست می آید که دیگر به راحتی نمی توان از آن گذشت.

با توجه به سخنان دشتی اردکانی که گفته در سال گذشته بیش از یک میلیون سند تک برگی در تهران صادر شده است، با یک ضرب و تقسیم ساده به عدد 26 میلیارد تومان می رسیم که عدد بسیار بزرگی است که از جیب مردم رفته است.

انتهای پیام/

هزینه صدور سند تک برگی 74 هزار تومان یا 100 هزار؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۰
در انتظار بررسی: ۰
امیر
۰۷:۲۹ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
دلیل این اضافه مبلغ اینه که پست سند وظیفه دفاتر نیست و افراد باید به اداره پست مراجعه کنن حالا یه سری دفاتر یه هزینه به کارمند میدن که به جای مشتری این کارو انجام بده بسته به بعد مسافت در هر شهر برای دسترسی به پست و شلوغی پست این عدد فرق داره به شخصه در دفتری که من کار میکنم برای نشنیدن همچین حرفایی سردفتر همه افراد ارجاع میده به پست .اگر این مرحله هم جزو وطایف دفاتر تعریف بشه مطمینا تعرفه بالاتر از اعداد گفته شده در متن خواهد داشت .
لطفا بدون اطلاعت متن چاپ نکنید
علی لرستانی
۲۳:۵۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام. اخیرا باهمسرم آپارتمانی شیکی خریدیم. حدود یک میلیون ودوست هزارتومان هزینه انتقال شد که نصف آنرا ماپرداخت نمودیم کارمند دفتر گفت اگه سند تک برگ میخواهید به آقاي... مراجعه نمایید ایشان گفتند بابت این کار 470 هزارتومان کارت بکشید. مگرباید بابت سند هزینه جدا پرداخت شود؟ چقدر؟ممنون
فراهم منصوری
۲۱:۳۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن و الرحیم دفتر خانه ای که از مردم پول اضافه میگیرند به جیب جه کسی میرود بابت اضافه دریافتی دفتر خانه ها چه ارگانی رسیدگی میکند مردم به کجا مراجعه کند
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
فروردین 99ب یکی از دفاتر در خ آذربایجان مراجعه کردم 180هزار تومان از بنده بابت تک برگی دریافت شده و فقط وجه نقد دریافت میکنن رسید هم نمیدن
چطور و چگونه محاسبه میشه ؟
حمید حیدری
۰۷:۵۸ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
سلام
چرا در هیچ دفتر خانه ای حق التحریر را شفاف روی بردی یا تابلویی اعلام نمی کنند تا اینقدر به مردم اجحاف نشود .مگر نه اینکه دفتر خانه ها مکانی قانونی و نماینده قانون انجا نشسته .
ممنون و سپاسگزارم پاسخ دهید
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
سلام اونی که میگه ۲۵۰۰۰ تومن پول کمیه میدونه حق الزحمه تعیین شده که ۷۵۰۰۰ تومان .
اصغری
۱۳:۳۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۸
بقول یک سردفتر اسناد رسمی که فرمودند هیچ کسی نمیتونه با صنف ما برخورد کنه چون ما خود قانون هستیم آیا واقعا قوه قضاییه نمیتونه برخورد جدی داشته باشه با سردفتران اسناد رسمی .آیا اینها به نام قوه قضاییه همچنان درآمد های نجومی باید داشته باشن . از ریاست محترم قوه قضاییه عاجزانه تقاضا داریم بخاطر مردم و این فشار اقتصادی فراوان اول کاهش تعرفه ها را در دستور کار قرار بدن . و دوم اینکه برخورد جدی داشته باشن با اینها که به اسم قانون از رانت استفاده میکنند. و با زد بند های فراوان ثروت های فراوانی بدست آوردن
گودرزی
۲۲:۰۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
همینه که درآ»د 100 میلیونی به بالا دارن دیگه والا نمیدونم چطور دارن به اسم دولت و زیر نظر قوه قضاییه این پولها رو از مردم دریافت میکنند تو این شرایط بد اقتصادی
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
چه خبره واقعا خدا میدونه محضر دار ها به مردم رحم نمیکنند هر چی دلشون میخواد تنظیم میکنند و هر چی دلشون نخواد نه کلی پول اضافی میگیرن والا درآمد قانونیشون ماهانه 100 میلیون به بالا هست اما با احتساب زیرمیزی ها و اضافه ها 200 تا 300 میلیون در ماه هم میرسه
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
برادر من تو تهران سردفتره مدرکش هم لیسانس هست ماهانه 200 تا 300 میلون درآمد داره از محضرش . درآمد شغلی و امیت شغلی خوبی داره بعد از بازنشستگی هم امتیازش رو میفروشه
محمد غلام
۲۲:۴۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
تو تهران تازگیا مد شده محضر دار ها برای بنام زدن ماشین دو تا پول از مردم میگیرن بجای اینکه راهنمایی کنن مردم برن تعویض پلاک و سند ماشین رو همونجا بنام بزنن بخاطر منافع خودشون پول زیادی از مردم دریافت میکنن . اشتباه خود مردم هم هست بجای اینکه اعتماد کنن به حرف نیرو انتظامی گول حرفهای چرب نرم سر دفتر و کارمنداش رو میخورن البته سر دفترا هم بخاطر منافع خودشون از حربه ترساندن مردم استفاده میکنن
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
همینه که درآمد ماهانه 80 تا 100 میلیونی دارن دفاتر اسناد رسمی تهران .هیچ کجا تو اروپا و آمریکا و حتی کشورهای جهان سوم اینجوری یک مرجع از مردم پول نمیگیره بابت خدمات . من بعذ از 20 سال برگشتم ایران از اینهمه پول گرفتن متعجب شدم برای بنام زدن یک خونه از من 2 میلون تومان پول گرفتن و بابت تک برگی 180 هزار تومان گرفتن روز اول هم 290 هزار تومان محضر دار گرفت بابت استعلام ثبت . و مالیات و هزینه تشکیل پرونده . تو المان اصلا چنین هزینه ای برای خرید خونه و یا حتی ماشین نمگیرن .
ستایش
۲۰:۳۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
خیلی جالبه از من تو بلوار فردوس 120 هزار تومان هزینه تک برگی گرفتن و حدودا 20 هزار تومان هم پول کپی و برابر اصل کردن اما سند خونه برادرم رو تو خیایان حسن آباد ازش با پول کپی و غیره 80 هزار تومان گرفتن . هیچ کسی هم نیست بررسی کنه شکایت آدم رو
عبادی
۱۷:۱۲ ۰۸ تير ۱۳۹۷
یکی نیست بیاد بگه چرا این همه هزینه رو باید به دفتر خانه ها انجام بدیم اونم برای دو تا تیکه کاغذ که تو هیچ کجای دنیا مرسوم نیست و همه کارها رو توسط دولت الکترونیک انجام میدن من برای بنام زدن ملک پدری مراجعه کردم به دفاتر اسناد رسمی به من چند تا نامه داد که دو هفته طول کشید جواب گرفتم برای هرکدوم از نامه ها مبلغ پنجاه هزار تومان دریافت کرد و به گفته خودش برای استعلام ثبت مبلغ صد هزار تومان دریافت کرد و در آخر هم برای بنام زدن سند مبلغ نهصد هفتاد هزار تومان دریافت کرد . چرا این همه هزینه رو باید متحمل شیم با اینکه خود مسئولان با کمترین مبلغ و کمترین زمان میتونه ملک رو بنام کسی دیگه بزنه .
اردشیری
۰۰:۰۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
من تو تهران سند خونه زدم دفتر خونه از من مبلغ 300 هزار تومان و از خریدار ملکم 200 هزار تومان اضافه دریافتی داشت تازه بعد از اس ام اس سازمان ثبت متوجه این قضیه شدیم که اعتراض کردیم اما هیچ فایده نداشت . در ضمن بابت یک سند تک برگی هم مبلغ 110 هزار تومان دریافت کرد .وقتی هم که اعتراض میکنی سردفتر اونجا اعلام میکنه همینی که هست برو هرجا دوست داری شکایت کن
پ خ
۱۶:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
از من هم 114000 تومان دريافت كردند.
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
از منم 100 تومن گرفتند.
با کلی وام و قرض و هزار دردسر ملکی رو میخری.فقط برات خرج درست میکنن. درسته که 25 هزارتومن چیزی نیست
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
به کجا باید اطلاع بدیم؟
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
هیچ جا رسیدگی نمیکنن بازرسی ثبت هم میری بهت میگن مگه سواد نداشتی میخواستی ندی و یا نهایت اینه که زنگ میزنه اون محضر میگه اضافی رو برگردون .
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۶
شما تهرونیها حقتونه چون همه تون پس هم بر میایید ما شهرستانیها یک ریال اضافه از کسی نگرفته و نمیگیریم این کثافتکاریها تو شهرستان ها جایی نداره لطفا جمع نبندید
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
چرا عزیزم?
من توی یه شهرستان کوچیک شمال کشور زندگی می کنم
همین امروز دفتر خونه بودم
و زیر برگ سند الکترونیکی برای مخارج نقل و انتقال زدن 750000
اونوقت از من 980000 تومن گرفتن
جلوی چشم من اول با کارت خودش کشید
بعد ازم کارت خواست و توی یه پوز دیگه کشید
و قطعا بنده پدرش رو درخواهم آورد
شهروند
۰۸:۴۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
من نمیدونم روی اون تک برگ طلا میریزن چی میریزن که 100 هزار تومن میگیرن-
حق پناه
۱۸:۱۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
تا کی میخوایم بگیم فلان صنف یا فلان نهاد این کارای خلاف قانون رو انجام میده و از دیدن و شنیدنش ناراحت بشیم پس کی وقت اون میرسه که بگند اگر فلان جا حق شما زیر پا گذاشته شده و کار خلاف قانونی انجام شد میتونید اطلاع بدید تا رسیگی کنیم تا به جای غصه خوردن مرهمی باشه برای مردم مظلوم.
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
وقتی من سند دارم و حالا به قول خودشان می خواهند به هر بهانه ای آن را بکنند تک برگه ای، فوق اش 5000 بگیرند که اینهم زیاده. چرا 75000 تومان؟
حق پناه
۱۱:۲۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
من سال قبل برای به نام زدن سند خانه ای که خریده بودم به دفترخانه رفتم به من و فروشنده گفته شد که بابت سند زدن باید مبلغی حدود 750 هزار تومان بپردازید ولی وقتی که خواستیم کارت بکشیم به ما گفتند که باید مبلغ 300 هزار تومان را فقط نقدی بدهید تا به حال برای کارهای مختلف چندین بار به دفترخانه ها مراجعه کردم و دیدم بخشی از مبلغ را فقط به صورت نقدی میگیرند تازه حالا میفهمم که چرا تمام مبلغ را اجازه نمیدهند کارت بکشیم.
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
این دفترخونه ها همیشه از این کارها میکنن. بار اولشون نیست
تازه هزینه هایی که از سنددار کردن ماشین که اصلا به اونها ربطی نداره میگیرن میدونید چقد میشه؟
میدونید روزی چند هزار تا ماشین معامله میشه؟ بخاطر همینه که نمیخوان این پول سند دار کردن ماشین رو از دست بدن چون پول خیلی زیادی نصیبشون میشه خیلی زیاد...
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
هر کی هر کاری میخاد میکند بقیه هم حواسشون جاهای دیگری است
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
با تشکر از سایت خوبتون مرگ بر آمریکا و اسرائیل
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
چقدربی برنامگی رنگین‌کمانی ازاروپا یادبگیرین
زنجانی
۲۳:۳۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
من موندم این دفتر خونه ها چرا باید اضافی بگیرن ماشااله برای تایید امضا که فقط یه مهر میزنند 24 هزار میگیرن برای تایپ یه صفحه کاغذ 72 هزار میگیرن و ...
زنجانی
۲۳:۳۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
من موندم این دفتر خونه ها چرا باید اضافی بگیرن ماشااله برای تایید امضا که فقط یه مهر میزنند 24 هزار میگیرن برای تایپ یه صفحه کاغذ 72 هزار میگیرن و ...
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
پناه بر خدا
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
ماشا الله!!
کارمند
۲۱:۱۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
سلام هزینه تکبرگی در اصفهان ۸۵۸.۰۰۰ ریال و مازاد ۷۶۸.۰۰۰ ریال است اداره پست دو روزه سندها رو از دفاتر تحویل نمیگیره چون میگه هزینه شده ۸۸۰.۰۰۰ ریال اگه کمتر بدین نمیبرم ،چون هنوز ثبت ابلاغ به گرون شدن نداده ما از مشتری همون ۸۵۸.۰۰۰ و برای مازاد ۷۶۸.۰۰۰ ریال رو گرفتیم حالا شما بگین ۷۴۰.۰۰۰ ریال از کجا اومده که ما اونو بگیریم بقیه هزینه سند مشتری رو از کجا بدیم؟؟
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
اینکه چیزی نیست .واسه تعهد محضری هم قیمتها همینه از 65000 تومان تا 135000 تومان متغییر میباشد .
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
اینکه چیزی نیست .واسه تعهد محضری هم قیمتها همینه از 65000 تومان تا 135000 تومان متغییر میباشد .
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
اینکه چیزی نیست .واسه تعهد محضری هم قیمتها همینه از 65000 تومان تا 135000 تومان متغییر میباشد .
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
اینکه چیزی نیست .واسه تعهد محضری هم قیمتها همینه از 65000 تومان تا 135000 تومان متغییر میباشد .
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
جای تاسف داره
محمدعلی
۲۰:۳۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
آقا این که برای صدور سند تک برگی ۱۰۰ هزار تومان گرفته اند در قبال برخی مبالغی که سازمان ثبت و دفترخانه میگیره چیزی نیست.بنده واسه تعهد نامه ناظرین ساختمان ۲۸۰ هزار تومان پرداخت نمودم و حتی به رئیس سازمان نظام مهندسی شهر محل سکونتمان اعتراض کردم و ایشان در جواب گفتند این هزینه قبلا مبلغ کمی بود ولی اخیرا هنگفت شده و ما هم معترض هستیم ولی کسی جوابگو نیست
داداش
۲۰:۲۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
دفاتر اسناد رسمی علاوه بر گرفتن چند برابر وجه از مردم . کسی متاسفانه به آنها نظارت نمیکند ؟
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
یعنی تخفیف میدن؟
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
با سلام، با توجه به اينكه هزينه دفاتر اسناد رسمي صرفاً از طريق pos مرتبط با سازمان ثبت مستقر در دفاتر دريافت ميشود، ريالي نميتوان اضافي يا كسري دريافت داشت. چراكه بصورت آنلاين دائم تحت نظارت سازمان ثبت هستند.
موسوي
۲۰:۱۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
در أستان البرز دفاتر پيشخوان امور مربوط به تك برگي اسناد مالكيت را انجام مي دهند و نه دفترخانه ها
همشهری
۲۰:۱۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
کجا درسته؟
محسن
۱۹:۵۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
هزینه انتقال خودروشامل مالیات نقل و انتقال و حق االثبت به خزانه واریز میشه و اگرچه زیاده اما. به دفترخونه تعلق نمی گیره. اما هر بار تعویض پلاک کنید ، پول پلاکی که قبلا پرداخت کردید، مجددا و بارها و بارها ازتون میگیرن.
الباقی
۱۹:۳۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
اخاذی؟
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
،این همه هزینه برای چی ،واقعا برای چی؟
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
من یه انقال سند ملکی داشتم که متا سفانه برای فک رهن اسناد و انتقال سند همه اضافه پول گرفتند حتی یکی نقدی گرفت وحق پیداکردن سند هم جدا گرفتند
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
واقعا متاسفم
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
شما همیشه علیه دفاتر اسناد گزارش تهیه میکنید.
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
دزدی اداره جات باب شده توروز روشن چنان پوستی از سر آدم میکنن که هیچ دزدی قوت پدر هفت جدش نی مثل همین ثبت املاک واسناد این برا خودم اتفاق افتاده که نوشتم واقعا با چه معیاری میسنجن نمیدونم
=-=
۱۸:۰۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
محض اطلاع عرض کنم اون ۷۵ هزار تومن هرینه صدور سند تک برگی است و ۲۵ هزار تومن بقیه در واقع حق الزحمه دفترخانه است شما که انتظار ندارید سردفتر با این همه تحصیلات و مسوولیت و هزینه سرسام آور دفترخانه رایگان ارائه خدمات کند ؟ که البته در هیچ جای دنیا کسی بصورت رایگان ارائه خدمات نمی کند
حامد امیری
۱۷:۵۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
یه مقدار انصاف هم خوب چیزیه ببخشید کی حاضره بدون مزد برای کسی کار کنه ۲۵ تومان برای زحمت تک برگ کردن سند که یه کاره وقت برا پول زیاد یه؟ مشکل از نهادیه که این کارو به عهده دفاتر گذاشته و براشون دستمزدی در نظر نگرفته .مگه چندتا سند میاد درروز برای تک برگ شدن ،یکی دوتا ،اونوقت دفتر خونه فی سبیل ا... کار کنه هزینه های کار رو از کجا بیاره ؟اختلاس های آنچنانی! وام های میلیاردی که میگیرن و پس نمیدن رو ندیدید انقدر این ۲۵ تومن که حداقل حق دفترخونست تو چشمتونه؟
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
خداوکیلی ی جای سالم وجود داره اگه وجود داره شما به مردم اطلاع بدید
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
علت هم همینه که دولت که این خدمات رو میده
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
آیا همیشه همه این آتیشا باید از قبر تهران در بیاد؟
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
منم شنیده بودم دفترخانه های تهران البته بعضیشان پول بیشتراز تعرفه میگرن اما شهرستان مثل تهران از این خبرها نیست نه از این همه پول اضافه که البته معلومه اغراق شده و نه اصلا وظیفه دفترخانه هست که سند تک برگی صادر کنه
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
من خودم سردفترم تاحالا نشنیدم و ندیدم دفترخانه خودش سند تک برگی صادر کنه!! مگه اینکه طبق معمول تهران فرق فکوله!
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
من خودم سردفترم تاحالا نشنیدم و ندیدم دفترخانه خودش سند تک برگی صادر کنه!! مگه اینکه طبق معمول تهران فرق فکوله!
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
مطمئنید که خبر درسته
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
مطمئنید که خبر درسته
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
ظاهر هزینه های که دفترخانه میگیره زیاد به نظر میاد اما اصل کار دفترخانه بسیار مهمه میگی چرا؟
ح
۱۶:۴۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
خدا ازشون نگذره .مثلا یه ماشین مثل پراید 250هزار میگیرن تا سند بزنند .اگه یه پراید در سال 4 بار به فروش برسه چهار بار باید سند بخوره و هزینه انتقال سند میشه 1 میلیون .واقعا دیگه شورشو در اوردن .دفاتر اسناد رسمی درامدهای نجومی دارن .مردم دارن بدبخت میشن
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
سند تک برگی در اکثر کشور در ادارات ثبت اسناد صادر میشه نه دفترخانه البته تهران وضعش فرق داره چون ظاهرا همیشه تافته جدابافته کشوره
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
راستی یادم رفت بگم که در شهرستان محروم آق قلا برا سند تک برگی به اداره ثبت اسناد مراجعه میشه نه دفترخانه.اصلا میدانین شهرستان آق قلا در کدام استانه؟ اصلا میتونین اسم این شهرو درست تلفظ کنین؟پایتخت با اون همه امکانات نشستن بعد مدعی هم هستن!
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
راستی یادم رفت بگم که در شهرستان محروم آق قلا برا سند تک برگی به اداره ثبت اسناد مراجعه میشه نه دفترخانه.اصلا میدانین شهرستان آق قلا در کدام استانه؟ اصلا میتونین اسم این شهرو درست تلفظ کنین؟پایتخت با اون همه امکانات نشستن بعد مدعی هم هستن!
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
راستی یادم رفت بگم که در شهرستان محروم آق قلا برا سند تک برگی به اداره ثبت اسناد مراجعه میشه نه دفترخانه.اصلا میدانین شهرستان آق قلا در کدام استانه؟ اصلا میتونین اسم این شهرو درست تلفظ کنین؟پایتخت با اون همه امکانات نشستن بعد مدعی هم هستن!
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
اینکه تهران چه خبره و مردمش با اون همه امکانات چیکار می کنن من اطلاعی ندارم اما ما که در شهر محروم آق قلا سردفتریم هیچ پول اضافه که نمی گیریم که هیچ بلکه برا بعضی از مردمی که مشکل دارن از جیب خودمان بخشی از هزینه سند مردم را پرداخت می کنیم
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
اینکه تهران چه خبره و مردمش با اون همه امکانات چیکار می کنن من اطلاعی ندارم اما ما که در شهر محروم آق قلا سردفتریم هیچ پول اضافه که نمی گیریم که هیچ بلکه برا بعضی از مردمی که مشکل دارن از جیب خودمان بخشی از هزینه سند مردم را پرداخت می کنیم
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
خدا خیر بده بشما پدر مادر رو هم بیامرزه
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
با هم بخورید که هر چه نگاه میکنم تا شیر تو شیر شده اصلا هم فایده نداره جز این که امام زمان علیه السلام ظهور کنه کلک همتونو بکنه
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
همشون اخاذن همشون
ایزدی
۱۵:۲۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
اولا ایراد از سازمان است که بابت این کاروقت گیر برای دفاتر اسنادرسمی اجرت در نظر نگرفته یابسیار ناچیز است دوم این که اگر در صنفی تخلفی معدود انگشت شمار صورت گرفت نباید ودرست نیست تمان صنف وتمام دفاتر اسنادرسمی را زیر سوال برد وباآبروی سردفتران بازی نکنید
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
آقا سه هزار تومان واریز میشه مگه خون دفتر دار از دفترپیشخوان رنگین تر که بابت خیلی کاری بیشتر 4یا 5هزار تومان میگیره
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
میتونستید به راحتی انجام ندید و بسپارید دست اداره پست چرا قشر محضر داری همیشه حرص پول رو میخوردید مگه درآمد کمی دارید
ناشناس*
۱۵:۲۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
وقتی که برگ سبز خودرو به رسمیت نشناسند و بخاطر یک سند این همه آدم اسیر دفترخونه و دادسرا میشن دیگه از دفترخونه ها چه انتظاری میره؟
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
هر کی از هر طرفی بتونه میدزد بیچاره مردم
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
حالاهمین اشخاص بااین پولهای حرام وکثیف نذروخیرات میدن ودم ازمسلمانی وشیعه علی بودن رومیزنن مثل پولهای رباونزول بانکهااونوقت انتظاردارن امام زمان ظهوربکند.بخداهمینهابدتراهل کوفه اهل بیت رومیکشن
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
حالاهمین اشخاص بااین پولهای حرام وکثیف نذروخیرات میدن ودم ازمسلمانی وشیعه علی بودن رومیزنن مثل پولهای رباونزول بانکهااونوقت انتظاردارن امام زمان ظهوربکند.بخداهمینهابدتراهل کوفه اهل بیت رومیکشن
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
حالاهمین اشخاص بااین پولهای حرام وکثیف نذروخیرات میدن ودم ازمسلمانی وشیعه علی بودن رومیزنن مثل پولهای رباونزول بانکهااونوقت انتظاردارن امام زمان ظهوربکند.بخداهمینهابدتراهل کوفه اهل بیت رومیکشن
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
خدا لعنتشون کنه خدا وکیلی
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
اخاذی ؟ 26 میلیارد ؟
اخاذی؟
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
کجای کارین تازه این یه نمه از اون کاراییکه این به اصطلاح مرجع قانونی هامون انجام میدن
محمد از کرمان
۱۳:۵۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
اگر یه سر کوچولو به اکثر ادارات بزنید این کار به راحتی مشهود است که این دو حالت دارد
یا مردم عادی خیلی باهوشتر و کاربلد تر از بازرسین دولتی هستند و یا بازرسین دولتی خودشون هم....
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
یعنی چه هرجا خلاف کرد شما هم باید خلاف کنید
محمد
۱۳:۴۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
گزارش در نظر داشته باشد همسرش،و اموالش توسط همين دفاتر اسناد رسمي و قبول مسئوليت هاي بيشمار مدني و كيفري از سوي سردفتر بصورت قانوني و شرعي در اختيار ايشان قرار گرفته است لذا متهم كردن و حتي مجرم دانستن تمامي دفاتر اسناد رسمي بخاطر يك تخلف و يا چند تخلف بعضي دفاتر اسناد رسمي بدور از انصاف و و غير شرعي ميباشد
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
حق باشماست ولی خدا وکیلی خود شما حق وحقوق کارمند شرعی وقانونی میدی وجدان خودت
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
نبود سیستم نظارتی در کشور باعث این همه فساد میشود
سعید
۱۳:۳۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
پیشنهاد میکنم یه سری هم به ترخیص خودرو بزنید فقط ببینید چقدر هزینه های تعریف نشده ای میگیرند هیچ رسیدی هم بابتش نمیدن که پیگیری نشه
سردفتر
۱۳:۱۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
من نمی دونم اون سردفتر چرا گفته هزینه اضافه گرفته شده ولی محض اطلاع عرض کنم اون ۷۵ هزار تومن هرینه صدور سند تک برگی است و ۲۵ هزار تومن بقیه در واقع حق الزحمه دفترخانه است شما که انتظار ندارید سردفتر با این همه تحصیلات و مسوولیت و هزینه سرسام آور دفترخانه رایگان ارائه خدمات کند ؟ که البته در هیچ جای دنیا کسی بصورت رایگان ارائه خدمات نمی کند
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
یعنی لیسانس فوق العاده است بعد کی گفت بیشتر از تعرفه بگیرند
AMH
۱۲:۴۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
شما همیشه علیه دفاتر اسناد گزارش تهیه میکنید.
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
دفاتر اسناد رسمی طبق آمار موجود میانگین درآمد ماهانه بین 60 تا 150 میلیون تومان هست . کجای دنیا چنین شغل پر درآمدی وجود دراه . تو ایران فقط اینجوریه . 20 سال آلمان زندگی کردم هیچ وقت ندیدم شغلی چنین درآمدی از جیب مردمش داشته باشن . همه کار اداری وبخصوص نقل انتقال خونه و ماشین با کارمزد کم انجام میشه
طاهری
۱۲:۴۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
سلام. دفتر خانه ای در 15 متری اول افسریه، از دستگاه poz موجود در دفترخانه برای دریافت هزینه ها استفاده نمی کند بلکه از مشتری می خواهد که از بیرون مبلغ را به حساب یکی از کارمندان دفتر خانه واریز نمایند. و دلیل آنرا نیز اینگونه اعلام می کنند که اگر از این دستگاه استفاده کنیم کل مبلغ به حساب خزانه داری واریز می شود در صورتی که بخشی از این مبلغ متعلق به خود دفترخانه است که نمی شود آنرا برداشت نمود.شما این مبلغ را به حساب کارمند دفترخانه واریز می کنید ما پس از برداشت مبلغ متعلق به دفترخانه، بقیه آنرا به حساب خزانه داری واریز می کنیم.
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۸
تو بلوار فردوس هم دو تا دفتر خانه هستن که همیشه پول اضاف از مردم دریافت میکنند اون هم دو برابر اعتراض هم کنی کارت رو انجام نمیدن دو سه تا دستگاه کارت خوان هم دارن . که به اسم دفتر خانه نیست
ناصر.
۱۲:۲۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
با سلام، با توجه به اينكه هزينه دفاتر اسناد رسمي صرفاً از طريق pos مرتبط با سازمان ثبت مستقر در دفاتر دريافت ميشود، ريالي نميتوان اضافي يا كسري دريافت داشت. چراكه بصورت آنلاين دائم تحت نظارت سازمان ثبت هستند.
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
ای بابا دفتر خونه ها دو تا دستگاه پز دارن عزیزم که مبلغ اعلامی رو با دستگاه شخصی میکشن و مبلغ مندرج در سند رو با کارت خودشون با دستگاه سازمان . کجا رصد میشه رصد میشد که اینجوری نبود
قاسم
۱۷:۱۸ ۰۸ تير ۱۳۹۷
اما مبلغ اعلامی رو که اضافی هست با دستگاه شخصی میکش و هزینه اصلی رو با کارت خود سر دفتر یا کارمند از دستگاه کارت خوان متصل به سازمان اون هم دو سه برابر حتی در آخر از شما پول تشکیل پرونده .کپی . در آخر هم پول چایی دریافت میکنند
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۷ آذر ۱۳۹۸
دفاتر اسناد رسمی اکثرا دو تا دستگاه کارت خوان دارن و طبق مصوبه نمیگرن مخصوصا تهران همینه که ماهانه 500 میلیون از یک تیکه کاغذ پول در میارن
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
نمیدونم مردم چی دارن که همه ازشون اخاذی میکنن
رضا مهدوی نیا-تبریز
۱۱:۵۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
تعمیم دادن یک تخلف به کل مجموعه کار ناصوابی هست
کارگر
۱۱:۱۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
اینکه چیزی نیست .واسه تعهد محضری هم قیمتها همینه از 65000 تومان تا 135000 تومان متغییر میباشد . کلا تخلف تو ذات دفتر خونه ها هست.
رضا
۲۰:۲۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
متاسفم
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
سلام لصفا همه رو به یک چشم نگاه نکنید و یک دفترخانه متخلف رو معیاری برای سنجش و اظهار نظر در خصوص سایر همکاران ایشون قرار ندین چه بسا سردفترانی هستند که ریالی خارج از تعرفه مصوب دریافت نمیکنند و به معنای واقعی امین مردمان هستند.این اماری که شما تخمین زدین واقعا غیر واقعی و بی معنی هست.
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
چه کسی میگوید هزینه اداره ثبت نمیده بابت هر تک برگی مبلغ 3000تومان برای دفترخانه واریز میشود ولی کسی توجه نمیکند اینقدر اضافه میگیرند دفترخانه ها که این بچشم نمیاد ازندادن حقوق 15درصدی کارمند تا اضلفه اسناد اگر کل مبلغ دریافتی که دقیق مشخص است را از حساب سر دفترداران ماحسبه شود درامد اضافی مشخص میشود که در مال ایشان چطور بوجود امد چون طبق قانون سر دفتر حق هیچگونه فعالیت دیگر اقتصادی نباید داشته باشد.
علی
۱۰:۴۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
بعضی از دفترخانه ها برای اینکه هزینه زیادتری بگیرن متنی را که امکان ثبت ان در یک صفحه می باشد مثل تعهدمحضری به صفحه دوم انتقال می دهند.انتظار می رود با تخلف دفترخانه ها که زیر نظر قوه قضاییه می باشند جدی تر برخورد شود.
حسینی
۰۰:۱۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
اره والا من یک دانشجو هستم برای گرفتن وام به من گفتن برو یه تعهد بده متنی که خود دانشگاه داده بود کلا یک صفحه بود اما وقتی رفتم دفتر خونه دوصفحه شد که صفح دوم یک خط فقط زده بود جمع کل . حالا اینها به کنار از من دو برابر نوشته سند گرفت گفت چون هیچ کجا اینا رو انجام نمیده
حسین زاده
۲۳:۴۳ ۲۷ آذر ۱۳۹۸
دوستم باری یک وکالت طلاق رفته بود یک دفتر خانه وکالت 60 هزار تومانی رو 400 هزار تومان ازش پول گرفته بود سردفتر اسناد . خودم هم برای یک وکالت کاری که یکی بره دنبال سوابق بیمه و گرفتن مدارک تحصیلی انجام بده دفتر خانه 100 هزار تومان از من پول گرفت با اینکه نهاین میشد 70 هزار تومان . کسی هم حریفشون نمیشه بخاطر اینکه پولدار هستن و قدرت دارن تو مملکت