سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روستا نشینی حدود یک چهارم جمعیت استان مرکزی

حدود ۲۴ درصد جمعیت استان مرکزی در روستا زندگی می‌کنند.

  فائض پور مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی درگفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با بیان اینکه پانزدهم مهرماه بعنوان روز ملی روستا در تقویم ثبت شده است گفت: تعداد روستا‌های دارای سکنه استان مرکزی بر اساس آخرین اطلاعات هزارو ۱۲۰ روستا و آبادی و میزان جمعیت روستا‌های این استان تعداد ۳۳۷ هزار و ۴۸۰ نفر است.

فائض پور با اشاره به اینکه در شش ماه ابتدای امسال با پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل سینا پست بانک و صندوق کارآفرینی امید تعداد تقریبی ۳۰۰ شغل ایجاد شده است افزود: میزان تسهیلات پرداخت شده تاکنون از سوی بانک‌های عامل در قالب سرمایه ایجادی و سرمایه در گردش مبلغ ۱۱ میلیارد تومان می‌باشد و مبلغ تقریبی ۸ میلیارد تومان دیگر نیز در نوبت پرداخت است.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد این اشتغال‌ها است توسط دستگاه‌های اجرایی ابلاغی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بر اساس تعهدات شامل بهزیستی کمیته امداد راهداری بنیاد شهید بسیج سازندگی سپاه امور عشایری ایجاد شده است.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی ادامه داد: همچنین برخی دستگاه‌ها مانند سازمان جهاد کشاورزی میراث فرهنگی بنیاد مسکن که در جدول دستگاه‌های فوق نبوده اندهم تعداد زیادی شغل به صورت مستمر و مقطعی ایجاد کرده اند.

وی تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته در جهت توسعه اشتغال و کارآفرینی روستایی تعدادی از افراد کارآفرین و سرمایه گذار از شهر‌های داخل و خارج از استان مرکزی به روستا‌ها برگشته اند که می‌توان به روستا‌های ساوه زرندیه خمین و خنداب اشاره کرد.

با توجه اطلاعات مرکز آمار ایران استان مرکزی حدود یک میلیون و 429هزار جمعیت دارد.

انتهای پیام / ج


روستا نشینی حدود ۲۴ درصد جمعیت استان مرکزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.