طرح توانمند سازی زنان روستایی به صورت پایلوت در 24 روستای استان مرکزی اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ فرجی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی از آغاز اجرای طرح توانمندسازی زنان روستایی در 24 روستای استان به صورت پایلوت خبر داد.


فرجی در جلسه کارگروه بانوان و خانواده با دستور کار بررسی اجرای طرح توانمندسازی زنان روستایی گفت: این طرح بخش‌های مختلفی از جمله سلامت و بهداشت و اشتغالزایی را در بر می‌گیرد و هدف از اجرای آن  توانمندسازی زنان برای بهره‌گیری از استعدادها و توانایی‌هایشان است.

وی با بیان اینکه گروه هدف این طرح زنان 15 تا 50 ساله است و محوریت و اولویت طرح با زنان سرپرست خانوار و نیز زنان دارای خلاقیت و مهارت است  افزود  : از هر شهرستان استان مرکزی دو روستا انتخاب شده اند  که در مجموع 24 روستا در استان مرکزی برای اجرای طرح هدف‌گذاری شده واز این روستاها سه روستا توسط دهیار زن اداره خواهدشد.


وی  اضافه کرد: موقعیت، پتانسیل‌ها و مشکلات روستاهای هدف‌گذاری شده، در کمیته شهرستانی مورد بررسی قرار گرفته ، نقشه راه طبق پروژه در نظر گرفته می‌شودو به عنوان نمونه در بخش اشتغال، ظرفیت‌های موجود بررسی و با همکاری فنی‌وحرفه‌ای مقدمات آموزش بانوان مهیا می‌شود.


مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی ادامه داد: در هر روستا باید یک زن به عنوان رابط بین کمیته و دیگر اعضای جامعه هدف و تسهیل‌گر آموزش داده شود که با استفاده از ظرفیت فرهنگی بومی روند اجرای طرح تسهیل‌ شود.

وی تصریح کرد : 51 درصد روستاییان استان مرکزی را زنان تشکیل می‌دهند که برنامه نداشتن برای این جمعیت به معنای غافل شدن از وضعیت نیمی از جمعیت روستایی استان مرکزی است.

انتهای پیام / ر

اجرای طرح توانمند سازی زنان روستایی  با هدف بهره‌گیری از استعدادها و توانایی‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار