سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان غربی؛

شناسایی 2 هزار کودک زیر 6 سال دچار سوء تغذیه در آذربایجان غربی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان غربی گفت:2 هزار کودک زیر 6 سال دچار سوء تغذیه در آذربایجان غربی شناسایی شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت: در حال حاضر 2 هزار کودک زیر 6 سال دچار سوءتغذیه در استان شناسایی شده است که از این تعداد 287 کودک در مناطق محروم و مرزی زندگی می کنند.

مهدی سهیلی در خصوص شیوه حمایت کمیته امداد از این کودکان گفت: کمیته امداد کارتهای ویژه که مختص خرید مواد غذایی و پروتئینی می باشد در اختیار این کودکان قرار داده است که ماهانه شارژ شده و این افراد می توانند از فروشگاههای معتبر نیازهای غذایی خود را تأمین نمایند.

وی با بیان اینکه سرانه کودکان دچار سوء تغذیه در 6 ماهه اول سالجاری به ازای هر نفر  72 هزار تومان بود افزود: سعی بر این است که این سرانه تا پایان سال به 85 هزار تومان برسد.

سهیلی تصریح کرد: امسال سرانه کودکان زیر پنج سال دچار سوءتغذیه در مناطق محروم و مرزی استان با رشد ۶۶ درصدی از ۷۲ هزار و ۴۰۰ تومان به ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: در 6 ماهه اول سالجاری 938 میلیون و 880 هزار تومان برای این کودکان هزینه شده است که از این مبلغ نزدیک به 69 میلیون تومان به کودکان مناطق محروم و مرزی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه سوء تغذیه کودکان یک مشکل چند وجهی است، گفت: متاسفانه این کودکان در دسترسی به غذاهای متنوع محدودیت دارند و از سوی دیگر مشکلات معیشتی خانوارهای فقیر در مناطق محروم و مرزی، می‌تواند زمینه را برای سایر مشکلات فراهم کند.

سهیلی افزود: به همین منظور کمیته امداد با فراهم کردن فرصت تهیه تغذیه مناسب به خانوار ها، زمینه رشد و تکامل مطلوب کودکان را مهیا می کند.

انتهای پیام/ح

 287 کودک در مناطق محروم و مرزی آذربایجان غربی دچار سو تغذیه هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.