سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی لاریجانی؛

انتقاد از مدیریت در بخش خصوصی کشور/بازنگری قانون خصوصی سازی و اصل ۴۴

رئیس خانه ملت گفت: قانون خصوصی سازی و اصل ۴۴ بازنگری می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست فعالان اقتصادی در شهرستان مرودشت با انتقاد از مدیریت در بخش خصوصی کشور، بیان کرد: قانون خصوصی سازی قانون خوبی است، اما در مدیریت خصوصی سازی و اصل ٤٤ خوب عمل نشد که قرار است این قانون بار دیگر بازنگری و اصلاح شود.

علی لاریجانی با اشاره به تعطیلی کارخانه آزمایش در مرودشت افزود: مایه تاسف است که تاکنون این کارخانه ساماندهی نشده است و بیش از ٢ هزار و پانصد نفر از کار برکنار شده اند.

لاریجانی اضافه کرد: اگر قرار بود این کارخانه ساماندهی شود باید در یک پروسه زمانی و با برنامه ریزی دقیق انجام می‌شد، اما این اقدام صورت نگرفته است و ما تلاش می‌کنیم این کارخانه هرچه سریعتر ساماندهی و افراد مشغول به کار شوند.

وی گفت: با توجه به ظرفیت های شهرستان مرودشت، باید از حوزه گردشگری و صنعتی این شهرستان به صورت ویژه حمایت شود.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در کشور تصریح کرد: با وجود خشکسالی هایی که در کشور به وجود آمده باید منابع آبی را درست مصرف کنیم به همین منظور هزار میلیارد تومان تسهیلات برای آبیاری تحت فشار اختصاص داده شده است که ٨٥ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند.

لاریجانی افزود: باید تغییر کشت صورت گیرد و متناسب با آب موجود محصولات کم آب بر کشت شود.

رییس مجلس به اختصاص ١٠ هزار میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد 4 تا 6 درصد به کشاورزان روستایی هم خبر داد و گفت: این تسهیلات به کشاورزان روستایی تعلق می‌گیرد تا چرخه اقتصادی رونق بگیرد.

وی همچنین با اشاره به توانمند کردن بخش خصوصی و بکارگیری جوانان ادامه داد: در حال حاضر ٢ و نیم میلیون مستخدم داریم که هر چه پول نفت و مالیات در کشور است صرف حقوق نیروهای اداری می‌شود که بودجه برای هزینه‌های عمرانی و آبادانی کشور باقی نمی‌ماند که باید برای آن فکری کرد و سیستم را جراحی کرد.

 انتهای پیام/ن

 نشست فعالان اقتصادی شهرستان مرودشت با رئیس مجلس شورای اسلامی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.