سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

23 مهرماه؛

افتتاح پنجمین سوگواره تعزیه عاشورائیان خوزستان

پنجمین سوگواره تعزیه عاشورائیان خوزستان 23 مهر 96 ساعت 16 در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نادر سعادتی‎فرد، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول اظهار کرد: پنجمین همایش سوگواره عاشورائیان شمال خوزستان توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با همکاری انجمن هنرهای نمایشی و کانون نمایش‌های آئینی سنتی دزفول و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در شهرستان دزفول برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: براساس برنامه اعلام شده، در روز نخست این سوگواره، 23 مهرماه و از ساعت 16:30 نمایش "علی‎اکبر" از دزفول به کارگردانی صادق اکبرنژاد در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به صحنه می‎رود.

سعادتی فرد تصریح کرد: در روز دوم این سوگواره، 24 مهرماه ابتدا از ساعت 16:30 تعزیه "قاسم" از دزفول به کارگردانی عبدالمحمد نعناکار در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان روی صحنه خواهد رفت و سپس از ساعت 20:30 نیز تعزیه "دختر آفتاب" از مسجدسلیمان به کارگردانی گودرز ظاهری در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول اجرا می گردد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با اشاره به روز سوم این سوگواره نیز اذعان داشت: در 25 مهرماه نیز ابتدا از ساعت 16:30 نمایش "کابوس" از دزفول به کارگردانی محمد هنرجو در پلاتو مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول به صحنه می‎رود و سپس از ساعت 20:30 نیز نمایش "عزا در موج" به کارگردانی کاظم شیاعی در مجتمع فرهنگی سینمایی این شهرستان اجرا می‎شود.

وی در ادامه گفت: در روز چهارم 26 مهرماه، از ساعت 16:30 تعزیه "بازار شام" از شوش به کارگرانی احمد زرگوش در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا خواهد شد و در ساعت 20:30 هم تعزیه "متوکل عباسی" از شوش به کارگردانی صادق اسماعیلی در مجتمع فرهنگی سینمایی به صحنه خواهد رفت.

نادر سعادتی فرد اظهار داشت: در روز پایانی نیز 27 مهرماه، نمایش‎های "برنگاه ابلیس" به کارگردانی رضا چوپان ‌و "اشک خورشید"‌ به کارگردانی مهدی پورشعبان هر دو از آبادان به ترتیب در ساعت‎های 19:30 و 20:30 در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول اجرا خواهند شد.

وی افزود: مراسم اختتام سوگواره نیز جمعه (28 مهرماه 96) از ساعت 16 در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.