سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیاوشی در نطق میان دستور:

هرگونه اقدام تجزیه‌طلبانه تخطی از اصل حفظ تمامیت ارضی است

نماینده مردم تهران گفت: هرگونه اقدام تجزیه‌طلبانه نه تنها تخطی از اصل حفظ تمامیت ارضی بلکه ایجاد تنش در فضای سیاسی متلاطم خاورمیانه است.

 به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛طیبه سیاوشی‌ شاه‌عنایتی نماینده مردم تهران و شمیرانات در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار کرد: ما مسئولان و زمامداران قدردان مردمی هستیم که حماسه عاشورا را زنده نگه داشته‌اند، ادای وظیفه به این مردم را پاسداری از ارزش‌هایی می‌دانیم که انقلاب اسلامی با تکیه بر آن‌ها به پیروزی رسید.

سیاوشی‌ شاه‌عنایتی تاکید کرد: زمانی که کشور نیازمند وحدت برای غلبه بر مشکلات داخلی و اعمال فشارهای استکباری است همه ارکان و مسئولان باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و نقد را محترم بشمارند. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جمعی از دلبستگان به انقلاب و فعالان سیاسی که از ایثارگران و خانواده شهدا هستند در این ایام حکم محکومیت گرفته‌اند امید داریم در دادگاه تجدید نظر با توجه به شرایط فعلی مساعدت و همراهی لازم برای لغو حکم انجام شود.

نماینده مردم تهران و شمیرانات اظهار کرد: انتظار می‌رود که رئیس مجلس از حقوق شخصیت‌هایی که از نمایندگان ادوار هستند، حمایت کند. 

سیاوشی‌ شاه‌عنایتی تصریح کرد: با تاکید بر بیانیه 210 نماینده مجلس شورای اسلامی در محکومیت برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق و همچنین با توجه به مواضع دولت و مجلس عراق و سازمان ملل متحد و نظر مرجع عالی‌قدر شیعیان آیت الله سیستانی باید گفت هرگونه اقدام تجزیه‌طلبانه نه تنها تخطی از اصل حفظ تمامیت ارضی بلکه ایجاد تنش در فضای سیاسی متلاطم خاورمیانه است.

وی ادامه داد: اقوام کرد از اصیل‌ترین اقوام ایرانی هستند و باید در مسائل اقتصادی و سیاسی شاهد مشارکت بیشتر آن‌ها باشیم همچنین انتخاب استاندار از میان نخبگان این استان موجب قوام کشور خواهد شد زیرا امنیت پایدار در گرو مشارکت مردم و اقوام مختلف در امور سیاسی و اقتصادی است.

نماینده مردم تهران و شمیرانات اظهار کرد: امید است که مقیمی استاندار جدید تهران در تعامل با دستگاه‌های اجرایی و 35 نماینده استان تهران برای مشکلات تهران اقدامی عاجل به عمل آورد.

سیاوشی‌ شاه‌عنایتی تاکید کرد: علاوه بر معضل بیکاری گسترده در سطح کشور و استان تهران که نیازمند سرمایه‌گذاری‌های جدید است حاشیه‌نشینی معضل دیگر استان تهران است که گرچه طبق گفته وزیر کشور این معضل حاصل سیاست‌های غلط 70 سال اخیر است اما سیاست‌گذاری‌های نادرست و عدم اجرای صحیح قوانین و فساد اقتصادی و اداری موجب تشدید این امر در طی سال‌های اخیر شده است که شاهد تبعات منفی گسترده آن در سطح استان هستیم.

وی ادامه داد: اعتیاد، فحشا و مسئله دردناک کودکان کار از جمله تبعات حاشیه‌نشینی است و اقدامات سلبی برای مقابله با هرکدام از این آسیب‌های اجتماعی نه تنها هزینه‌ها را برای دستگاه‌های اجرایی بالا می‌برد همچنین مسئولان نظام به خوبی می‌دانند حل مسئله کودکان کار با نظارت بیشتر امکان‌پذیر است.

نماینده مردم تهران و شمیرانات اظهار کرد: کودکان به راحتی از مرز توسط باندهای مافیایی به تهران می‌رسند و لازم است که برای نابودی این باندها اقدامات جدی به عمل آید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مشکل بزرگ پایتخت تیم استقلال است که به شدت جامعه هواداران را متاثر کرده است و گروه مربیان باید این مشکل را حل کنند و جایگزین مناسبی برای رئیس هیئت مدیره تیم استقلال که از علم فوتبال آگاهی داشته باشد به کار گرفته شود.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.