سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بشار الجعفری: بخش بزرگی از جامعه بین الملل اراده مبارزه با تروریسم ندارد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: رنج های هفت ساله ملت سوریه از تروریسم نشان می دهد که بخش بزرگ، بانفوذ و پرقدرت جامعه بین المللی هنوز دغدغه و اراده مبارزه با تروریسم ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، بشار الجعفری روز دوشنبه در نشست کمیته حقوقی مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: باید اراده سیاسی واقعی برای مبارزه با تروریسم و محاکمه و مجازات ایجاد کنندگان و حامیان آن وجود داشته باشد و به معنای دیگر باید سر افعی را قطع کرد نه اینکه دم آن را دنبال کرد.

وی اضافه کرد: تا زمانی که سر افعی قطع نشده، نمی توان قطعنامه های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم را اجرا کرد و نمی توان راهبرد سازمان ملل درباره مبارزه با تروریسم را در واقعیت اجرا کرد و کشورهای عضو نیز نمی توانند در مذاکرات به توافقنامه ای جهانی و فراگیر درباره مبارزه با تروریسم دست یابند.

الجعفری اظهارداشت: سر افعی، سیاست کشورهایی است که عضو سازمان ملل هستند و نفوذ، قدرت و ثروت دارند ولی ارزش های سیاسی و حکومت عاقلانه ای ندارند که آن را از سوء استفاده از توان خود به منظور تحمیل سلطه خود و تجاوز به دیگران و مسلح کردن تروریست ها درکشورهایی که با سیاست های آن ها مخالفند، بازدارد.

وی بیان کرد: حکومت های این کشورها همچنان به گروه های تروریستی مسلح و تروریست های خارجی به عنوان سلاحی سیاسی، نظامی و اقتصادی نگاه می کنند که می توان از آن برای سرنگونی دولت های قانونی، ویران کردن اقتصادها، کشتار شهروندان، آواره کردن و فرستادن بسیاری از آن ها به کام دریاها استفاده کرد و سپس به ظاهر برای آن ها اشک ریخت.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اظهارداشت: تروریست های خارجی، افرادی عادی بودند که در مدارس دینی مورد حمایت با میلیاردها دلار نفتی با هدف فرو کردن افکار وهابی، تروریستی و خشن تحت تاثیر قرار گرفتند.

الجعفری افزود: دولت های بسیاری از کشورهای عضو این سازمان بویژه در اتحادیه اروپا، این افراد را به عنوان افرادی خطرناک و کسانی که برای امنیت جامعه مضر هستند، زیرنظر داشتند ولی منافع سیاسی بسته و فاسد این حکومت ها، از هزاران نفر از این افراد خطرناک سوء استفاده کرد و آن ها را برای جنگ به سوریه و عراق اعزام کردند تا هم به گسترش تروریسم بپردازند و هم جوامع غربی از شر آن ها نجات یابد.

وی بیان کرد: این تروریست های خارجی با تسهیلات برخی دولت ها و دستگاه های اطلاعاتی و با استفاده از هزاران گذرنامه و روادید گردشگری وارد کشورهای مجاور سوریه و عراق شدند.

الجعفری اضافه کرد: سلاح، پادگان آموزشی، اتاق های عملیات و پشتیبانی تدارکاتی در کشورهای اطراف سوریه و عراق در انتظار ورود این تروریست ها بود که مخالفان 'میانه رو' خوانده می شدند.

وی افزود: البته این افراد پس از تغییرات ژنتیکی باید مخالفان میانه رو نامیده می شدند زیرا آن ها خارجی بودند و برای مخالف میانه رو شدن در سوریه باید با تغییرات ژنتیکی، سوری می شدند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: تجربه هفت ساله دولت و ملت این کشور نتیجه تصمیم سیاسی، خطرناک و غیر مسئولانه برخی اعضای سازمان ملل متحد در بکارگیری تمام توان، اموال و راهبردهای تندروانه و خشن خود در حمایت از گروه های تروریستی بود.

انتهای پیام/

سخنان بشار جعفری درباره تروریسم در سوریه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.