سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی:

باید به سمت تغییر نظام برنامه‌ریزی کشور برویم

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی گفت:باید به سمت تغییر نظام برنامه‌ریزی کشور برویم و با اجرای برنامه‌های نقشه الگوی پیشرفت اسلامی می‌توان مشکلات کشور را به صورت علمی بر طرف کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام علی کشوری دیشب در مجمع فرهنگی اسلامی شهید دکتر مفتح اظهار داشت: اگرچه قوه قضائیه با برخی مفسدان پرونده‌های مالی و اختلاسگران برخورد کرده است ولی این موضوع هنوز به فرهنگ عمومی تبدیل نشده است و همچنان عده‌ای به دنبال سوءاستفاده از بیت‌المال هستند

وی با بیان اینکه کشورمان مشکل برنامه‌ریزی دارد و برنامه‌های غربی بلاهایی سر کشور آورده است که دیگر در روبنا نمی‌شود کاری انجام داد افزود: باید به سمت تغییر نظام برنامه‌ریزی کشور برویم و با اجرای برنامه‌های نقشه الگوی پیشرفت اسلامی می‌توان مشکلات کشور را به صورت علمی بر طرف کرد.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به اینکه نقشه الگوی پیشرفت اسلامی درصدد است تا یکصد مساله را در کشور حل کند گفت: باید به سمتی برویم که گفتگو راجع به الگوی پیشرفت اسلامی به اشکال مختلف در جامعه گسترش یابد.

وی بیان کرد: اینکه اسلام در قرآن مردم را به عمران مساجد دعوت کرده است ولی در جمهوری اسلامی در کنار مساجد نهادهای موازی همچون فرهنگسراها، حسینیه‌ها، آموزشگاه‌های مختلف و خانه‌های بهداشت و ... تعریف کرده‌ایم و در حال حاضر کارکرد اکثر مساجد فقط برپایی نماز جماعت است و هیچ ارتباطی با زندگی مردم ندارند.

کشوری با انتقاد از اداره میراث فرهنگی اصفهان که جلوی احیای برخی مساجد بزرگ اصفهان را گرفته است و گفت: اگرچه برخی مساجد اصفهان در فهرست میراث فرهنگی به ثبت رسیده‌اند و باید از آن‌ها مواظب شود ولی مدل مواظبت نباید به گونه‌ای باشد که این مساجد تعطیل شوند.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اظهار کرد: برای اینکه مساجد مقتدر و تصمیم سازی داشته باشیم لازم است که همچون گذشته هیئات مذهبی، جامعه القرآن، آموزش طب اسلامی، کلاس‌های درسی و آموزشی و ... در مساجد تشکیل شوند و با زندگی مردم در ارتباط باشند.

وی در ادامه، مهم‌ترین شاخص برای یک حاکم اسلامی را زندگی زاهدانه بیان کرد و عنوان کرد: اگر حاکم اسلامی، مردم را به آخرت دعوت می‌کند باید به گونه‌ای زندگی کند که نشان دهد دنیا برای او ارزشی ندارد.

کشوری با اشاره به اینکه برخی افراد از رفتارهای زاهدانه امام خمینی (ره) صحبت می‌کند ولی خود مشی و مرام امام راحل را فراموش کرده‌اند و این‌ها مردم را دل‌زده و مأیوس می‌کنند افزود: افراد انقلابی را از غیرانقلابی باید با شاخص‌های استکبارستیزی، بی‌اعتمادی به دشمن، زهد در زندگی دنیا و مبارزه با فساد تشخیص داد وگرنه همه در مقام سخن، انقلابی می‌شوند.

وی با بیان اینکه ذات مدرنیته با اسلام در تضاد و تعارض است، دولت مدرن اسلامی را اصطلاحی بی‌مفهوم دانست و تصریح کرد: زمانی یکی از مسؤولان در حرم امام ضمن مصاحبه‌ای گفت: امام مؤسس دولت مدرن اسلامی در ایران بود، مشخص است که این مسؤول مفهوم مدرنیته را به خوبی درک نکرده است.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ادامه داد: جمهوری اسلامی تشکیل شد تا راجع به منزلت امام معصوم صحبت شود و جایگاه امام معصوم به آن‌ها برگردانده شود و اگر از جایگاه منزلت امام معصوم دفاع کردیم عاشورا را درک کرده‌ایم.

وی گفت: وقتی معرفت الامام کاهش پیدا کرد، انسان در وسط عزای امام حسین (ع) هم که باشد به امام معصوم خودش هم کمک نمی‌کند.

کشوری با بیان اینکه امام معصوم در اداره جامعه جایگاه و منزلتی دارد و چون شناخت کافی از امام نداریم طور دیگری جامعه را بررسی می‌کنیم افزود: وقتی از الگوهای غربی جامعه شناسی برای تحلیل جامعه استفاده می‌کنیم یعنی جامعه را بدون امام تحلیل کرده‌ایم و این بزرگ‌ترین ظلم در حق امام معصوم است.

 

انتهای پیام/م

 

برخورد با اختلاسگران به فرهنگ عمومی تبدیل شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.