وی بیان کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان در سال 96 به عنوان مقصد گردشگری ناشناخته ایرانیان معرفی شده؛ اداره کل راه آهن جنوب شرق با برنامه ریزی های انجام شده توانست مسافر بیشتری را از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی این اداره کل جا به جا کند.
ارجونی تصریح کرد: تردد همه روزه قطار مسافری زاهدان – تهران، افزایش رضایت مندی مسافران به منظور اضافه کردن سالن های چهار تخته و ارتقا کیفیت خدمات از جمله عوامل موثر در افزایش تعداد مسافر در این خط ریلی است.
وی افزود: با پیگیری انجام شده قطار مسافری زاهدان - اصفهان با پنج واگن چهار تخته درجه یک با ظرفیت 220 نفر در هفته دولت امسال راه اندازی شد.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: در قطار جوپار پنج واگن 6 تخته 60 نفره با ظرفیت کلی 300 نفر و با توجه به تقاضای بالای مسافران یک واگن خودرو بر یک طبقه با ظرفیت پنج خودرو به صورت یک روز در میان پیش بینی شده است.
ارجونی اظهار داشت: در قطار رجا هفت واگن چهار تخته 36 نفره (با ظرفیت کل 252 نفر )، یک واگن 6 تخته 60 نفره (با ظرفیت کل 312 نفر)، یک واگن خودروبر 2 طبقه با ظرفیت 10 خودرو، یک واگن رستوران و یک واگن توشه برای نخستین بار به صورت یک روز در میان پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به ضریب اشغال قطار زاهدان به تهران در صورت افزایش تقاضا برنامه ریزی برای افزایش تعداد سالن های مسافری در دستور کار قرار خواهد گرفت.
راه آهن جنوب شرق کشور با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و 600 کیلومتر در سال 1390 به بهره برداری رسید و 2 شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند.
انتهای پیام/ع