سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بروجرد:

نقش علما و مبلغان در حفظ ارزش‎های دینی بارز است

امام جمعه بروجرد گفت: نقش علما و مبلغان دینی با بهره‎برداری از مجالس عزای محرم و صفر در زنده نگه داشتن‌ ارزش‎های دینی بارز است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‎الاسلام حسن ترابی ظهر امروز در دیدار با روحانیون و مبلغان این شهرستان گفت: آشنایی جامعه با اسلام و ارزش‎های دینی حاصل زحمات طاقت‎فرسای روحانیت و بهره‎برداری آنان از مجالس اهل بیت علیهم‎السلام خصوصا مجالس عزای سیدالشهدا است.

وی عنوان کرد: نهضت عاشورا میراث گرانبهایی است که ‌می‎تواند، جامعه را در پرتو انوار خود حفظ کند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه عاشورا می‎تواند، با معارف زلال خود راه‎های سعادت را به انسان‎ها بنمایاند، خاطر نشان کرد: این معارف ارزشمند چنان ناب و زلال‎اند که قلوب انسان‎ها را به خود جذب می‎کنند.

ترابی تاکید کرد: در صورتیکه عزاداری‎های امام حسین (ع) و شهدای قیام عاشورا به صورت هدفمند برگزار شده و دشمنان را نشانه رود، هیچ سلاحی در برابر آن تاب مقاومت ندارد.

وی از قیام عاشورا به عنوان سلاحی نیرومند و کارآمد در دست انسان ها یاد کرد که باید از آن به نحو مطلوب بهره‎برداری شود و افزود: شیعیان برای بهره‎برداری از نهضت عاشورا در راه احیای ارزش‎های دین، باید حرکتی پیوسته و منطقی را در پیش گیرند.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: بهره‎برداری بهینه از قیام عاشورا در گرو عرضه آن بر اساس واقعیات و در قالب‎های نو و کارآمد است.

ترابی تاکید کرد: امروز جامعه ما با پدیده خطرناکی به نام تهاجم و‌ شبیخون فرهنگی دشمن مواجه است و دشمن همه تلاش خود را برای به کار بسته است که به گوناگونی همه قالب‎ها افزوده و ضد ارزش‎ها را به جامعه اسلامی عرضه کند.

وی اظهار کرد: در چنین شرایطی روحانیون، مبلغان و مروجان دینی باید نسبت به استفاده از روش‎های نوین در جهت گسترش ارزش‎های دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان تلاش کنند.

امام جمعه بروجرد بر ضرورت بهره‎برداری بهینه از قیام عاشورا و‌ فلسفه آن در ایام حزن و اندوه محرم تاکید و عنوان کرد: نخستین گام در بهره‎برداری، انطباق زمان و مکان بر ارزش‎ها و اهداف نهضت عاشورا است که پاسخگوی نیازهای امروز جامعه باشد.

ترابی از الگوسازی به عنوان یکی از راه‎های بهره‎برداری از قیام عاشورا یاد و خاطر نشان کرد: متاسفانه بسیاری از جوامع به دلیل نفوذ الگوهای نامناسب به فساد و تباهی کشیده شده‎اند، به این ترتیب هرگاه شاهد هجوم الگوهای نامناسب به کشور هستیم، باید با زبانی ساده الگوهای خوب را به جامعه بشناسانیم.

وی از اسطوره‎های شجاعت و مردانگی، تندیس‎های عشق و محبت و اسوه‎های صبر و استقامت به عنوان مصادیق کامل الگوهای اسلامی یاد کرد و افزود: بیش از هزار و سیصد سال از عاشورای حسینی می‎گذرد و در طول این سال‎ها حوزه‎های علمیه، فقها، علما و مبلغان دینی با بهره‎برداری از مجالس عزای محرم و صفر دین و‌ ارزش‎های دینی را زنده نگه داشته‎اند.

امام جمعه بروجرد آشنایی و مانوس بودن جامعه با اسلام و ارزش‎های دینی را حاصل زحمات طاقت‎فرسای روحانیت و بهره‎برداری آنان از مجالس اهل بیت علیهم‎السلام خصوصا مجالس عزای سیدالشهدا دانست.

انتهای پیام/ د

 مبلغان در جهت گسترش ارزش‎های دینی فعالیت کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.