سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره گیری از قرآن بهترین راه رسیدن به اندیشه های امام حسین (ع )

رئیس کانون مداحان استان همدان گفت: یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌های گره زدن عقل و اندیشه افراد به امام حسین(ع)، ‌بهره‌گیری از قرآن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید مسعود باقری رئیس کانون مداحان استان همدان در جمع مداحان شهرستان اسدآباد افزود: باید درعزاداری‌های ماه محرم و به‌ویژه در شب عاشورا ‏تلاوت قرآن به یک رسم و سنت تبدیل شود.

وی اظهار داشت: قرن‌ها تلاش شده تا ‌این منظومه عزاداری به دست ما برسد بنابراین باید از آن حراست کرده و آن را به نسل بعدی منتقل کنیم.

باقری خطاب به مداحان با بیان اینکه اشعاری که به این مناسبت خوانده می‌شود نباید ذائقه نسل جوان را به سمت موسیقی‌های غربی و دانش‌های ‌سطحی نسبت به امام حسین(ع) سوق دهد، گفت: باید عمق معرفت و شناخت نسبت به امام حسین(ع) را در مضامین اشعار گنجاند.

باقری خاطر نشان کرد: در طول تاریخ مداحان بسیاری وجود داشته‌اند که تنها نام و نشان تعدادی از آنها در تاریخ باقی مانده است که توانسته‌اند عقل و اندیشه ‌مخاطب را به امام حسین(ع) گره بزنند.
این مسئول اضافه کرد: اگرچه محفل عزاداری به شور و هیجان نیاز دارد اما زمانی که این ‌اتفاق رخ داد باید در قله آن عقل و اندیشه قرار گیرد.

رئیس کانون مداحان استان همدان ابراز ادامه داد:امام حسین(ع) به خاطر تلاوت قرآن جنگ ‌را که قرار بود در روز تاسوعا آغاز شود، یک روز عقب انداخت، بنابراین باید در عزاداری‌ها و به‌ویژه در شب عاشورا ‌تلاوت قرآن را به یک رسم و سنت تبدیل کنیم.

انتهای پیام/ج

 قرآن بهترین راه رسیدن به اندیشه های امام حسین (ع)  است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.