سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح موزه زمین شناسی دانشگاه محقق اردبیلی

موزه زمین شناسی دانشگاه محقق اردبیلی با عنوان «موزه دکتر قهرمان سهرابی» در دانشکده علوم این دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، موزه زمین شناسی دانشگاه محقق اردبیلی با عنوان «موزه دکتر قهرمان سهرابی»  با حضور مسئولان دانشگاه و فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در دانشکده علوم این دانشگاه افتتاح شد.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم افتتاحیه این موزه با بیان اینکه از ابتکارات و خلاقیت های علمی و پژوهشی استقبال می کنیم، افزود: راه اندازی موزه های علمی و انجام کارهای پژوهشی سبب می شود که دانشگاه و جامعه ارتباط تنگاتنگی داشته باشد.

وی با اشاره به کارهای موفق آمیز دانشگاه محقق اردبیلی و ابتکارات برخی از کارکنان گفت: با افتتاح ساختمان کتابخانه مرکزی فضای بیشتری در اختیار موزه های دانشگاه قرار خواهیم داد.

صدیف احدپور رئیس دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: موزه زمین شناسی با حمایت رئیس دانشگاه برای اولین بار در این دانشگاه راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه برای این موزه تا به حال حدود 80 میلیون تومان هزینه شده است، افزود: به دنبال راه اندازی کارگاه گوهرشناسی در دانشکده علوم هستیم.

قهرمان سهرابی عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: نمونه های به نمایش گذاشته شده در این موزه طی 20 سال از سراسر کشور جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 500 نمونه در این موزه وجود دارد، افزود: بیش از 98 درصد این نمونه ها از داخل کشور تامین شده است.

سهرابی با اشاره به اینکه این نمونه ها را به دانشگاه محقق اردبیلی و استان اردبیل اهدا کردم، افزود: این موزه جنبه عمومی و علمی داشته و نمونه های کمیاب در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

 

انتهای پیام/ح

راه اندازی موزه زمین شناسی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.