سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نائب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی خبر داد؛

در سند سلامت ۲۰ هزار میلیارد تومانی کشور خبری از ورزش نیست

نائب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار سند سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و ورزش در آن نقشی ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلامرضا کمانه نائب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در مراسم آغاز دوره بین‌المللی ورزش و خانواده با اشاره به اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی سند سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جای سوال است که چرا در این سند هیچ خبری از توجه به ورزش همگانی نیست.

وی افزود: در سند سلامت وزارت بهداشت که نقطه قوتی برای سلامت کشور است باید نقش ورزش به ویژه ورزش همگانی دیده شود.

کمانه با بیان اینکه ورزش پایه و اساس سلامت در جامعه است گفت: در سند ورزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فدراسیون ورزش‌های همگانی بهتر از این می‌تواند نقش داشته و امیدواریم این مهم تقویت شود.

وی با بیان اینکه کل بودجه ورزش کشور هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: ما نمی‌گوییم بیمارستان‌سازی انجام نشود، اما معتقدیم باید پیشگیری در اولویت قرار گیرد و این راه یکی از راهکار‌های اصلی توجه به ورزش و تقویت آن در جامعه به ویژه خانواده‌ها است.

کمانه بیان کرد: در موضوع فرهنگ‌سازی ورزش، بدون شک مربیان ورزشی می‌توانند دروازه ورودی بیمارستان‌ها را با تشویق مردم به سمت ورزش بندند.

نائب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی همچنین به برگزاری دوره بین‌المللی ورزش و خانواده در شیراز اشاره کرد و گفت: هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس بعد از برگزاری موفق دوره clc و مدیریت در ورزش همگانی امروز نیز موفق به برگزاری این دوره شده است.

وی با بیان اینکه هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس از هیئت‌های برتر کشور است، ادامه داد: در این راه مهم‌ترین موضوع و مساله توجه به آموزش است که این مهم توسط هیئت ورزش‌های همگانی فارس به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

دوره بین‌المللی ورزش و خانواده که به میزبانی هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اداره کل ورزش و جوانان فارس و شهرداری شیراز برگزار شد تا عصر فردا پنج‌شنبه در شیراز ادامه دارد.
انتهای پیام/ر

در سند سلامت هیچ خبری از توجه به ورزش همگانی نیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.