سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صوفی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لزوم تغییر رویکرد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان/اعتبار شورا پس از انتخابات 96 خدشه‌دار شد

دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات گفت: لازم است در سیاست‌ها و رویکردهای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تجدیدنظر شود.

علی صوفی دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ضعف‌های موجود در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان، اظهار کرد: این امر نیاز به بررسی دقیق و آسیب شناسی عملکرد شورا دارد و مطابق با آن ضعف‌هایی که در این شورا وجود دارد برطرف شود و اگر نیاز به تغییرات ساختاری وجود دارد، انجام شود.

وی افزود: برخی از ضعف‌ها بارز و عملکردی هستند و اینکه باید ساختار به چه صورتی تعریف شود تا ضعف‌ها مرتفع شوند موضوع دیگری است چرا که ما در انتخابات‌ها دارای شرایط یکسانی نیستیم.

صوفی تصریح کرد: به عنوان مثال در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 94 شرایطی به وجود آمد که شورای عالی مجبور به تنظیم لیستی شد که  از هویت اصلاح طلبانه کاملی برخوردار نبود.

دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات اظهار کرد: در انتخابات شورای شهر نیز چهره‌های شاخص اصلاح طلب در صحنه حضور یافتند اما شاهد این امر بودیم که شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان چهره‌های شاخص را کنار گذاشته و اقدام به فراخوان کرد که ضعف بزرگی  را در عملکرد این شورا رقم زد.

وی ادامه داد: با وجود چهره‌های شاخص اصلاحات برای حضور در  انتخابات استفاده از  اشخاصی ناشناس برای قرار گرفتن در لیست اقدامی به دور از منطق و عقلانیت بود لذا در نتیجه این اقدام شورای عالی سیاست گذاری نارضایتی‌هایی به وجود آمد که همچنان نیز ادامه دارد چرا که بعد از آن اعتبار این شورا خدشه‌دار شد .

دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات درباره تغییر در ساختار و ترکیب شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، گفت: نیاز به کانونی که نمایه‌ای از اجماع اصلاح طلبان باشد، وجود دارد اما این امر که شورای عالی سیاست گذاری به عنوان مرکز اجماع اصلاح طلبان به فعالیت بپردازد و یا خیر، امر دیگری است و لازم است که در سیاست‌ها و رویکردهای این شورا تجدیدنظر شود.

وی با اشاره به مطرح شدن اسامی برخی چهره‌های سیاسی به منظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 در حالی که دولت دوازدهم به تازگی کار خود را آغاز کرده است، ادامه داد: این اقدام بسیار غیرمنطقی و شتابزده تلقی می‌شود و به نظر می‌رسد که یک نوع فضاسازی و تصمیم‌سازی برای تصمیم‌گیری و منفعل سازی آنان در حال وقوع است.

صوفی بیان کرد: اشخاصی که از موضع حزب به روش غیردموکراتیک اقدام به مطرح سازی اسامی خاصی برای انتخابات آینده می‌کنند در واقع ارزشی برای نظرات دیگران قائل نیستند لذا در چنین اقدامی ابهامات و سوالات بسیاری وجود دارد.

دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات در پایان خاطرنشان کرد: اکنون دولت تازه شروع به کار کرده است و در آینده نیز ممکن است کاندیداهای لایق بسیاری وارد صحنه شوند لذا این اقدامات زودهنگام معنایی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 تغییرات در ساختار و ترکیب شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.