سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست‌وزیر سابق تایلند به 5 سال زندان محکوم شد

«یینگلاک شیناواترا» که به دبی فرار کرده است، در حکمی غیابی به 5 سال زندان محکوم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  سیدنی مورنینگ هرالد؛ دادگاه عالی فدرال تایلند « یینگلاک شیناواترا»، نخست وزیر سابق این کشور، را به اتهام فساد مالی و سوء استفاده از یارانه دولتی برنج که قرار بود از کشاورزان تایلندی حمایت کند، به گذراندن 5 سال زندان محکوم کرد.

9 قاضی تایلندی این حکم را در روز چهارشنبه صادر کردند و خیلی زود خبر آن به مطبوعات این کشور درز کرد.

این حکم میلیون ها نفر از طرفداران « شیناواترا» را که نام جنبش خود را «پیراهن قرمزها» گذاشته اند، خشمگین کرد. زیرا حکم غیابی دادگاه عالی تایلند در آستانه انتخابات آتی این کشور صادر شد که قرار است سال آینده میلادی از سوی ارتش برگزار شود. «پیراهن قرمزها» معتقدند این یک کودتا از جانب ارتش است که می خواهد دولت دموکراتیک و منتخب « شیناواترا» را نابود کند.

«پرایوت چان-او-چا»، افسر بازنشسته ارتش و نخست وزیر دولت کودتا در تایلند، اظهار کرد از مخفیگاه نخست وزیر سابق اطلاع دارد؛ اما آن را تا زمانیکه حکم بصورت علنی خوانده نشود افشا نخواهد کرد.

«چان-او-چا» در این باره گفت: من جاسوس های خودم را در اختیار دارم. با اینکه اطلاعات کاملی از محل مخفی شدن « شیناواترا» به دست من رسیده؛ قصد ندارم فعلا آن را علنی کنم. نخست وزیر پیشین به یک کشور خارجی پناهنده شده است.

« شیناواترا» ماه گذشته بطور مخفیانه از کشور خارج شد و گفته می شود از مرز زمینی کامبوج برای این منظور استفاده کرده است. وی در این مدت هیچ بیانیه ای صادر نکرده و در انظار عمومی ظاهر نشده است.

رویترز در گزارشی اعلام کرد « شیناواترا» به برادر بزرگترش در امارات متحده ملحق شده که وی نیز برای فرار از حکم دادگاه به اتهام برخی موارد فساد اداری از کشور فراری شده است.

 

انتهای پیام/

محکوم شدن نخست‌وزیر سابق تایلند به 5 سال زندان 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.