سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کار در نشست با خبرنگاران اراک؛

با تاکید رئیس جمهور سه وزیر پیگیر مسائل هپکو و آذر آب هستند /فردا بخشی از مطالبات پرداخت می‌شود

وزیر کار در نشست با خبرنگاران استان مرکزی گفت: از هفته قبل با تاکید رئیس جمهور سه وزیر پیگیر مسائل شرکت های هپکو وآذرآب هستند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست با خبرنگاران استان مرکزی در اراک گفت: از هفته قبل با تاکید رئیس جمهور سه وزیر پیگیر مسائل هپکو و آذرآب هستندو این مشکل توسط بنده و وزرای اقتصاد و صنعت با حضور رئیس کل بانک مرکزی پیگیری شد و در جلسه‌ای با حضور استاندار مرکزی پیگیر موضوع بودیم و حتی بخش کارگری نیز در این جلسه دعوت و تصمیماتی گرفته شد و امروز هم برای اجرایی کردن تصمیمات در استان مرکزی هستم تا موضوعات را به سروسامان برسانیم .

ربیعی افزود: امنیت شغلی از برنامه‌هایی است که استان به استان در هیئت دولت طرح و پیگیری می‌شود و مسائل کاگری از مسائلی است که همواره پیگیری می‌کنیم و برای ما و مجموعه دولت مسائل صنایع و مشاغل استان مرکزی حائز اهمیت بوده و هست.

وی اضافه کرد: هپکو و آذرآب دو کارخانه مهم کشور دچارمشکل شده اند که مسائل و مشکلاتی متفاوت دارند، آذرآب مشکل تولید ندارد و فکر می‌کنم کارهای پایین دستی بسیاری هم دارد مشکلات این شرکت با کارخانه هپکو متفاوت است.

  فردا بخشی از مطالبات پرداخت می‌شود

وزیرکار ادامه داد: مجمع شرکت آذرآب نیمه مهر در اراک برگزار می شود و تلاش داریم مدیران کارآمدی برای این شرکت انتخاب شوند و همچنین مقرر است ۲۰۰میلیارد ریال برای این شرکت تسهیلات بانکی پرداخت شود تا حقوق معوق کارگران و راه اندازی کار تولید انجام پذیرد و  فردا بخشی از مطالبات پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مورد شرکت هپکو مشکلات پیچیده تر است بیان کرد: پیگیری قراردادهای این شرکت با شهرداری ها و وزارت راه در دستور کار است و تنها سفارش وزارت راه، 5 سال تولید شرکت هپکو را تضمین می کند و البته برای آغاز تولید، نیازمند خرید و تهیه امکاناتی است که ۱۰۰ میلیارد ریال نقدینگی باید برای آن تامین شود و پیگیر تامین مبلغ مذکور هستیم.

ربیعی گفت: مصوبه هیات وزیران از این قرار است که به هیچ عنوان وارداتی که تولید در شرکت هپکو را با مشکل مواجه کند نباید انجام شده و پیگیری کرده ایم که با وجود مطالبات تامین اجتماعی از این شرکت، بیمه و خدمات درمانی کارگران آن تحت هیچ شرایطی قطع نشود.

تا پایان سال 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سیاست دولت، ابتدا تثبیت اشتغال موجود و به دنبال آن تولید اشتغال جدید است ادامه داد: دولت سال گذشته 170 هزار میلیارد ریال به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط تزریق کرد وتا پایان سال 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید و 200هزار میلیارد ریال هم تسهیلات اشتغال در کشور با نگاه ویژه به صنایع کوچک و خرد که ۸۵ درصد اشتغال کشور را دارند پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: طبق مطالعات، مشکلات مختلف واحدهای صنعتی کشور، عمدتا به دلیل بدهی های معوق بانکی،مدیریت نادرست، نوسازی نشدن تکنولوژی  و نبود بازار فروش است و تحریم و نبود مواد اولیه هم در این مساله بی تاثیر نبوده است.

ربیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر در چند استان کلینیک های حوزه صنعت فعال شده اند تا بنگاه های در معرض خطر شناسایی شوند بیان کرد: تاکنون هزار و ۳۷۰ واحد صنعتی در معرض بحران شناسایی شده و سعی می شود از رسیدن آنها به آستانه بحران جلوگیری شود، تعدادی از واحدهای صنعتی بحرانی هم هستند که به علل مختلف از جمله تمام شدن چرخه عمر آنها و دیگر مسائل با مشکل مواجه شده اند و حتی الامکان تلاش داریم این واحدها نیز حفظ شوند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.