سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدارهای فشرده عبدالله با مقامات آمریکا، بریتانیا و نماینده سازمان ملل

ریاست اجرائی دولت وحدت ملی با سفیر آمریکا، معاون نماینده سازمان ملل در افغانستان و رئیس اجرائی شورای فرهنگی بریتانیا دیدار کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، ریاست اجرائی دولت وحدت ملی عصر روز گذشته با سفیر آمریکا، معاون نماینده سازمان ملل در افغانستان و رئیس اجرائی شورای فرهنگی بریتانیا دیدار کرد.

عبدالله در دیدار با «هوگو لورنس»، سرپرست سفارت آمریکا دربارۀ تحولات اخير سیاسی و امنیتی در افغانستان و همچنان عملی سازی استراتژی تازۀ ايالات متحده آمريكا براى افغانستان و جنوب آسیا گفتگو کرد.

وی همچنین با خانم «پرنیل کاردل»، معاون و سرپرست نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل نیز دیدار کرد.

عبدالله در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های دفتر نمایندگی ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان قدردانی کرد و آخرین تحولات سیاسی این کشور و چگونگی آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات را ارزیابی کردند.

ریاست اجرائی دولت افغانستان در سلسله ملاقات های خود با «سایرن دیون»، رئیس اجرایی شورای فرهنگی بریتانیا نیز گفتگو کرد.

در این نشست که سفیر بريتانيا در کابل نيز حضور داشت، آقای دیون گزارش مفصلی از فعالیت‌ها و برنامه‌های شورای فرهنگی بریتانیا در افغانستان ارائه نموده و از ادامه همکاری‌ شوراى فرهنگى بريتانيا در حوزه آموزش و پرورش و حفاظت آثارفرهنگی و هنری افغانستان خبر داد.

عبدالله در این دیدار، با قدردانی از تلاش‌های شوراى فرهنگى بريتانيا از آقای دیون درخواست کرد تا در زمينه حفاظت و بازسازى آثار فرهنگی و تربيه كادر هاى مسلكى در اين رشته در افغانستان توجه نماید.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.