ریاست اجرائی دولت افغانستان پیروزی حزب آنگلا مرکل و نخست وزیری مجدد این کشور را تبریک گفت.

عبدالله عبدالله پیروزی «مرکل» در انتخابات آلمان را تبریک گفتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت افغانستان در پیامی پیروزی حزب دموکرات مسیحی آلمان به رهبری آنگلا مرکل نخست وزیر این کشور را تبریک گفت.

وی در این پیام از آلمان به عنوان یک همکار متحد و تاریخی افغانستان یاد کرد.

عبدالله در پیام خود افزوده است: «افغانستان و آلمان دو دوست، همکار و متحد تاریخی هستند. حکومت آلمان به رهبری خانم مرکل نخست وزیر، پس از سقوط طالبان و روی‌ کار آمدن نظام جدید در کنار مردم و دولت افغانستان قرار داشته و در راستای توسعه و پیشرفت کشور حمایت همه‌جانبه کرده‌اند.»

رئیس اجرائی افغانستان اظهار داشت: «صدها میلیون دالر از کمک‌های بلاعوض آن کشور در عرصه توسعه و بازسازی افغانستان به مصرف رسیده و این همکاری‌ها در سطوح مختلف ادامه دارد. نقش سازنده آلمان در نشست‌های وارسا و بروکسل برای ادامه کمک به افغانستان و حمایت آنان از نیروهای امنیتی و پلیس افغانستان قابل تحسین است. ما از همکاری‌های دولت فدرال آلمان با افغانستان قدردانی می‌کنیم.»

عبدالله عبدالله در پیام خود گفت: «دولت خانم آنگلا مرکل در طول سه سال گذشته میزبان ده‌ها هزار مهاجر افغانستان بوده و با گرمی از آن‌ها استقبال و پذیرایی کرده است.»

وی افزود: «به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان، پیروزی حزب دموکرات مسیحی آلمان را برای خانم مرکل و مردم آلمان تبریک می‌گوییم و امیدواریم روابط و همکاری میان کابل- برلین بیش از پیش توسعه و گسترش یابد.»

قابل ذکر است که حزب دموکرات مسیحی در انتخابات روز یکشنبه، به پیروزی دست یافت و انگلا مرکل برای چهارمین بار نخست‌وزیر آلمان خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار