سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

شهید محسن حججی در محرم امسال یک تنه واقعه عاشورا را بازسازی کرد

مردم آذربایجان غربی بر لزوم حفظ ارزش خون و حرکت عاشورایی شهید محسن حججی و دیگر شهدای کشورمان تاکید کردند .

به گزارشخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ دهه نخست ماه محرم امسال را در حالی می گذرانیم که مردم با تشکیل دستجات عزاداری به عزاداری و نوحه خوانی برای اباعبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران با وفایش می پردازند و علما و روحانیون در منابر مساجد و جمع عزاداران حسینی به تشریع و تبین واقعه ی عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع) در دشت کربلای سال 61 هجری قمری پرداخته و در کنار آن گروه ها و هیات های مختلف شبیه خوانی در هر گوشه ای از فضای شهر و روستاها در تلاش و تمرین برای بازسازی و شبیه خوانی واقعه عاشورا در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی هستند .

اما آن طرف تر محسن حججی شاگرد مخلص این مکتب ، درسنامه ی عشق را در سطح عالی فرا گرفته و با مشق و بازسازی آن ؛ یک تنه واقعه سراسر عشق و ایثار و شهادت و دیدار با حق را در بطن تاریخ به نمایش جهانیان گذاشت .

شهید محسن حججی وقتی در سنین جوانی به جنگ با شمر زمانه رفت نقش حضرت علی اکبر(ع) ، با قطع دستانش نقش ابوالفضل العباس (ع) ، و با لب تشنه و بریدن سر از تن مطهرش ، نقش اباعبدالله الحسین (ع) در صحرای کربلا را خداپسندانه بازسازی کرد و نمره ی عالی را برای دیدار با حق گرفت .

البته ناگفته نماند که در سناریوی عاشورایی محسن حججی ؛وجود زخم های متعدد بر پیکر پاکش صحنه های غم بار اهانت کفار بر بی بی پهلوشکسته ی دو عالم ، خانم فاطمه الزهرا (س) و صحنه ی سربلندی و سرافزاری و باشکوه اسارتش نقش بی بدیل حضرت زینب کبری (س) در کربلای سال 61 هجری قمری را در اذهان عمومی یادآور شد .

مردم مومن و شهید پرور آذربایجان غربی نیز همچون ملت عزیز سراسر کشورمان ضمن بزرگداشت راه و حرکت عظیم و عاشورایی شهید محسن حججی ، از چند جهات حرکت عاشورایی وی را مقدس می شمارند و بر حفظ ارزش خون و اهداف این شهید مدافع حرم تاکید دارند .

جوان 23 ساله می گوید : شهید محسن حججی با حرکتش نشان داد واقعا دانش آموخته مکتب اباعبدالله الحسین (ع) و در آخر نیز جان خود پای آرمان های این داد .

خواهر42 ساله شهیدی می گوید : اگر دقت کنید در حال حاضر یک فضای یکنواخت معنوی و وحدت آفرین در کشور حاکم است ، چیزی که خواست تمام شهدا برای حفظ دین اسلام و انقلاب در برابر دشمنان لازم است ، برای همین هدف این شهید مقدس است .

مرد 54 سال می گوید : حرکت عاشورایی شهید محسن حججی مقدس است چرا که محسن حججی زمانی بیرق جنگ با کفار و شمر زمانه را علم کرد که در داخل کشور برخی ها از حریم اسلام رد شده و با گرفتن عکس های سلفی و انتشار این گونه مباحث در فضای مجازی ، حریم اسلام را خدشه دار کرده و فرصت سوءاستفاده ی دشمنان را فراهم کرده بودند و شهین حججی با یک حرکت در واقع کشور اسلامی مان را از گزند برخی بی حرمتی ها واکسینه کرد .

خانم 35 ساله هم می گوید : شهدای مثل شهید محسن حججی الان در جامعه ی ما کم نیستند ، شهدای مدافع حرم دیگری نیز همچون شهید حججی سرشان از تن جدا شد و همگی با سربلندی به کاروان اباعبدالله الحسین (ع) ملحق شدند ، این عزیزان برای ما همچون شمع همیشه روشن هستند تا ما در حفظ ارزشها و دستاورد های قیام امام حسین (ع) و یاران با وفایش و همچنین شهدای گرانقدر انقلاب و 8 سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و در نهایت مبارزه با دشمنان دین و انقلاب راهمان را گم نکنیم .

شهید محسن حججی رفت ، البته سبکبال پر کشید و رفت چرا که از فرزند 2 ساله اش و زن جوان اش و پدر و مادر و دیگر اهل خانواده اش به تاسی از سرور و سالار شهیدان (ع) دل کند و رفت تا به قول خودش به چیزهای بهتردیگری ، به نوکری خانم زینب کبری(س) و به لقاءالله برسد که سرافرازانه رسید .

او که به راستی دانش آموخته ی مکتب اباعبدالله الحسین(ع) بود و درسنامه اش را به خوبی یاد گرفته بود ، رمز متعالی شدن را برهمگان آشکار کرد و اعلام کرد که طوری زندگی کنید که خدا عاشقتان باشد اگر خدا عاشقتان شد خوب خریداری تان می کند .

حکیمه علیزاده

انتهای پیام/ح

شهید محسن حججی شاگرد مخلص مکتب عاشورا، درسنامه ی عشق را مشق و بازسازی کرد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.