سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی نظارت بر ذبح دام نذری هیئت‌های عزادار در کشتارگاه‌های دام

اداره کل دامپزشکی نسبت به رعایت عدم ذبح دام در معابر عمومی در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی هــشـدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: با توجه به سنت ذبح دام از سوی هیئت‌های عزاداری و برخی از شهروندان در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی و انجام قربانی برای اطعام عزاداران در مساجد و تکایا بدینوسیله تاکید می‌شودعزاداران از هرگونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند.

محمد رشتی باف ضمن تاکید بر مخاطره آمیز بودن کشتار دام در معابر و مساجد و تکایا از نظر بهداشتی، از خیرین و مسئولین هیئت‌های مذهبی نیز خواست تا گوشت مورد نیاز خود را از قبل از تعطیلات تاسوعا و عاشورا از کشتارگاه‌ها و مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و جهت انجام کشتار نذری فقط به کشتارگاه ها‌ی مجاز و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های بعمل آمده با این مراکز، کشیک فعال در کشتارگاه‌های دام استان جهت انجام خدمات ذبح دام برقرار می‌باشد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی یادآور شد: کشتار دام خارج از کشتارگاه ممنوع بوده و برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

رشتی باف با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در ایام مذکور، گفت: طی روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی، اکیپ‌های بهداشتی دامپزشکی در سطح تمامی شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها به حالت آماده باش و فعال بوده و آماده پاسخ گویی به سئوال ها، ابهام‌ها و رسیدگی به گزارش‌های مردمی می‌باشند و شهروندان می‌توانند در مشهد با شماره تلفن‌های ۷۵-۳۵-۳۷۲۵۰۰۲۵ و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان تماس حاصل نمایند.
 
انتهای پیام//ف.ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.