سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه نخست نیشابور در تولید گوشت قرمز در خراسان رضوی

شهرستان نیشابور رتبه نخست تولید گوشت قرمز در استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد علی فرهمند راد معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: گوشـت قرمز از مهمتـرین منابع تامین پروتئین محسوب می‌شود که در غذای ایرانیان از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و۱۰هزارو  ۴۰۰ تن گوشت قرمز تولیدی، نیشابور را در رتبه نخست تولید گوشت قرمز خراسان رضوی قرار داده است.


وی افزود:۷۳۳ هزار  ۰۹۲ راس دام سبک و۷۱ هزارو ۹۰۲ راس دام سنگین در شهرستان وجود دارد که تولید۱۰ هزارو  ۴۰۰ تن گوشت قرمز را به همراه دارد.

معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: در حال حاضر در شهرستان نیشابور ۲۱۱ واحد گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی وجود دارد.

فرهمند راد افزود: یک مرکز پروانه دار شتر مرغ در نیشابور در حال فعالیت است و هر ساله ۶۰۰۰ قطعه جوجه شتر مرغ تولید می‌شود.

وی گفت: افزایش شدید قیمت این کالای اساسی در سال‌های اخیر سبب گشته که بخش زیادی از اقشار آسیب پذیر با توجه به قیمت بالای انواع گوشت قرمز، مقدار مصرفشان را از این کالا کم و اقدام به جایگزینی سایر کالا‌ها به جای آن نموده اند، که این موضوع از نظر ارزش غذایی در روند رشد آنان مشکلاتی را داشته است.

معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور افزود: بر این اساس به منظور حفظ سلامت جامعه و به ویژه اقشار آسیب پذیر در مقابل نوسان قیمت این کالای مهم، سیاست‌های مناسب تنظیم بازار برای مصرف آن به میزان کافی در همه خانوار‌ها و به خصوص دسترسی آنان به انواع محصولات سالم و بهداشتی در نظر گرفته شده است که در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای و معین سطح شهرستان عرضه می‌گردد. انتهای پیام س. ح. با افزایش شدید گوشت قرمز به قشر اسیب پذیر جامعه اسیب می‌رسد.
 
انتهای پیام//س.ح
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.