سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس تبلیغات اسلامی شهرضا:

حادثه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) از شعائر است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرضا گفت: پرداختن به حادثه عاشورا و تکریم آن تعظیم شعائر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام محمدحسن رهایی امروز در نشست خبری به مناسبت ماه محرم و تشریح برنامه‌ها، با اشاره به دلایل تکریم و بزرگ‌داشت حادثه عاشورا، اظهارداشت: گرامی‌داشت حادثه عاشورا تعظیم شعائر است، قرآن کریم بعضی از مناسبت‌های مذهبی را شعار دینی می‌داند.

وی با بیان اینکه حادثه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) از شعائر است، افزود: پرداختن به حادثه عاشورا و تکریم آن تعظیم شعائر است.

وی با بیان اینکه افزایش محبت اهل بیت عصمت و طهارت یکی دیگر از دلایل بزرگ‌داشت حادثه کربلا است، گفت: هر چه مردم و خانواده‌ها را به سوی محبت اهل بیت (ع) نزدیک شوند، زندگی بیشتر تأمین و در آرامش است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرضا با اشاره به درس گرفتن از حادثه عاشورا، گفت: حادثه عاشورا را یک تابلو می‌دانیم از دو اردوگاه، اردوگاهی با تمام خصلت‌های خوب، ایثار، وفا، فداکاری و رشادت‌ها و اردوگاهی دیگر که خباثت‌ها و شرارت‌‌ها در آن نمایان است.

وی با بیان اینکه حادثه عاشورا درسی برای تمام آزادی‌خواهان جهان است، تصریح کرد: امام حسین (ع) فرمودند، اگر دین ندارید لااقل در دنیا آزاده زندگی کنید.

رهایی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به روحانیان و مبلغان دینی در ایام محرم توصیه کردند که محبت را نسبت به حسین‌بن‌علی و خاندان پیغمبر (ع) بیشتر کنید و نسبت به حادثه‌عاشورا، باید دید روشن و واضحی به مستمع بدهید.

وی اذعان کرد: وظیفه دیگر روحانیان و مبلغان به فرموده مقام معظم رهبری، مردم را امام حسین (ع) شناس کنید تا معرفت امام را پیدا کنند تا قوه تشخیص حق و باطل را داشته باشند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرضا افزود: از امتیازات فرهنگی شهرضا در مناسبت‌های مذهبی این است که در طول سال مجالس مذهبی هر شب بیش از 10 جلسه دینی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس آماری که گرفته شده در شهر بیش از 100 مجلس دینی خانگی برگزار می‌شود، بیان داشت: امید است بتوانیم به یاری خداوند همانند تجلیل از پیرغلامان حسینی از بانیان و مجالس روضه خانگی در شهرضا تجلیل شود.

رهایی با بیان اینکه در طول سال روضه صبحگاهی هر روز برگزار می‌شود، گفت: در هر مناسبتی از اهل بیت (ع)، مجالس توسط هیئات مذهبی که به نام آن معصوم نامگذاری شده و یا مساجد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آداب و رسوم عزاداری در دهه اول ماه محرم در شهرضا، اظهارداشت: هیئت‌های مذهبی شهر از 7 تا 13 محرم راه می‌افتند و در مجالس عزاداری می‌کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرضا با بیان اینکه هیئات محفلی و دعایی از شب اول محرم سخنرانی و عزاداری می‌کنند، گفت: رسم خوبی که در شهرضا است در ایام سوگواری هیئت‌ها روزها در مجالس عزاداری می‌کنند و شب‌ها در مجالس محفلی شرکت می‌کنند و این یک امتیاز است.

وی افزود: امتیاز دیگری که می‌توان گفت در شهرضا منحصر به‌فرد است، همه مردم شهرضا در این ایام صدای عزاداری و نوحه‌خوانی هیئات مذهبی را می‌شنوند چرا که در تمام محله‌های شهر مراسم عزاداری امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

بانیان مجالس روضه خانگی در شهرضا تجلیل می‌شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.