امام جمعه زرند گفت: همان انگیزه ای که امام حسین در قیام عاشورا داشت، حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب برای پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندبا بیان این مطلب افزود:تکرار هرچیز باعث دل زدگی می شود اما شرکت در جلسات و محافل امام حسین (ع) خستگی ناپذیر است

وی با اشاره به مستمر بودن جریان عاشورا، گفت: حادثه عاشورا یک حادثه مقطعی ،زمانی و مکانی نیست ،بلکه برای همیشه تاریخماندگار است و شرکت در مراسم های عزاداری روح انسان را پالایش می دهدو انسانها را به خداوند نزدیکتر می کند .

وی با اشاره به حضور پرشور و خودجوش احاد مختلف مردم بویژه جوانان و نوجوانان در هیاتها‌ و مراسمات مذهبیافزود عاشورا مکتب همه ارزشهای مااست و تجمع ماه محرم یکی از بهترین جنگ‌های نرم در مقابل دشمنان است.

فرماندار زرند هم در این جلسهضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرمفلسفه قیام عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: هدف امام حسین(ع) از این حرکت، اصلاح امت اسلام و زنده نگه داشتن بزرگترین معروف یعنی حکومت اسلامی و نابودی نهی از منکر یعنی مبارزه با کفر یزیدی بوده است .

حبیب الله خنجری با بیان اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید اثر بخش باشد بر همکاری بیش از پیش دستگاههای اجرائیدر جهت ارتقا فرهنگ اسلامی تاکید کرد.

احمدرشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند هم گزارشی از مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی اعلام کرد و گفت :و از بر گزاری 7 جشنواره فرهنگی با مشارکت صنایع این شهرستان خبر د اد .

سرهنگ چوگانی فرمانده انتظامی شهرستان زرند افزایش اسیبهای اجتماعی در این شهرستان را نگران کنندهدانست و افزود : اقدام به خود کشی سالیانه 400 نفر ، کشته و زخمی شدن 1000 نفر در حوادث رانندگی در سالو افزایش اسیبهای دیگر اجتماعی در این شهرستانخوشایند شهر مذهبی زرند نیست و در این راستا دانشگاه میتواند در جهت اسیب شناسی و .... همکاری خوبی را داشته باشد .

محمد رضا علیزاده مدیر کل ارشاد اسلامی استان همدر سخنانی به جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت و این فریضهرا از مهم‌ترین فریضه‌های اسلام دانست .

وی افزود از انجایی که مقام معظم رهبری نسبت به فریضه امر به معروف تاکید فراوانی داشته اند.برحفظ و حراست ازاین فریضه الهی تاکید کرد وگفت :این امر باید در راستای حفظ نظام اسلامی ، تبعیت از ولی فقیه و خواسته قرآن و حفظ خون شهدا باشد و فعالیتهای فرهنگی افزایش یابد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: انقلاب ، عاشورا ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.