سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید 48 تخته فرش توسط مددجویان بمی

48 تخته فرش به متراژ ۱۰۰ متر مربع در پنج ماهه نحست امسال توسط بافندگان فرش زیر پوشش کمیته امداد شهرستان بم تولید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علی بدرآبادی، مدیر کمیته امداد شهرستان بم با بیان اینکه طرح قالیبافی از جمله مشاغل مناسب برای زنان سرپرست خانوار کمیته امداد است، گفت: این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و مورد نظر بازار، تامین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح و فروش تولیدات فرش با قیمت‌های مناسب، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده زیر پوشش کند.

وی با بیان اینکه در 5 ماهه نخست امسال 48 تخته فرش به متراژ ۱۰۰ متر مربع توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بم تولید شده، افزود: ارزش این تعداد فرش بافته شده بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است.

مدیر کمیته امداد شهرستان بم با اشاره به اینکه کمیته امداد با فراهم کردن زمینه خودکفایی افراد مستعد اشتغال تحت حمایت با اهداء تسهیلات لازم درطرح های خودکفایی (خوداشتغالی)، مشاغل خانگی توان افزایی و کارانگیزی نقش مهمی در توانمند سازی آنان ایفا می کند، تصریح کرد: نظارت، آموزش و هدایت فرش بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان این نهاد انجام می شود و بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

وی تعداد بافندگان فعال تحت نظر کمیته امداد شهرستان بم را ۸۵ بافنده عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۸۵ دار فعال قالی توسط مددجویان شهرستان در حال بافت است.

بدر آبادی، برگزاری دوره‌های به‌ آموزی قالی‌ بافی را گامی موثر برای ارتقای کیفیت تولیدات مددجویان دانست و تصریح کرد: کمیته امداد افزایش ارزش محصولات تولیدی را با ارائه آموزش‌های پیش از اجرای طرح به مددجویان تضمین می‌کند تا از زیان احتمالی آنان در این زمینه جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه استعدادسنجی قالی بافان و مشاوره شغلی آنها به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح های قالی بافی است، گفت: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش برای انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد های مربوطه معرفی می شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط کمیته امداد، طرح راه اندازی شود.

یادآور می شود: فرش کرمان به دلیل محبوبیت و معروفیت و قدمت ۵۰۰ ساله از بازار خوبی در بین فرش های تولیدی سایر استانها برخوردار است.

انتهای پیام/ب

تولید فرش توسط مددجویان کمیته امداد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.