سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت بر بهداشت و تغذیه در مدارس+فیلم

توزیع اقلام خوراکی در بوفه ها و پایش روحی و روانی دانش آموزان امسال در مدارس جدی تر دنبال خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،رئیس مرکز بهداشت مهاباد در جلسه کار گروه سلامت نوجوان در مدارس گفت: برای سال تحصیلی جدید ٤۳ مرکز مشاوره با ٤۳ کارشناس در مدارس بر وضعیت سلامت  روحی وروانی دانش اموزان چه در محیط در مدرسه وچه در محیط خانه نظارت خواهند کرد.

علیزاده همچنین افزود: علاوه بر مدارس هفت مرکز جامع خدمات سلامت با ۱۷ پایگاه در سطح شهر دایر شده که مراقبین بهداشتی ان به  شهروندان در زمینه های مختلف بهداشتی و درمانی خدمات ارائه می دهند.

در این نشست کارشناس بهداشت محیط مهاباد هم با بیان اینکه بر فعالیت بوفه مدارس از لحاظ بهداشتی نظارت جدی و پیگیر خواهد شد گفت: در مدارس پایگاه تغذیه سالم دایر می شود که در انها ،نحوه ی تغذیه سالم و اقلام خوراکی مفید به دانش اموزان ،اموزش داده می شود.

رحیمی به خانواده ها هم توصیه کرد اقلام خوراکی سالم و مقوی نظیر عدسی ،آش،نان وپنیر به همراه گردو به عنوان صبحانه به دانش اموزان خود بدهند و از مصرف اقلام فراوری شده مضر نظیر چیپس ،پفک و نوشابه های گاز دار به همراه بیسکویت های روغنی و شیرین خودداری کنند.

در ادامه اختری راد کارشناس آسیب های اجتماعی اداره بهزیستی مهاباد درباره بخش سلامت جسمانی کودکان در بدو ورود مدارس گفت:مراقبین سلامت این اداره به منظور ارائه ی خدمات سلامت به دانش اموزان در ٦ ماهه ی اول ۹٦ بیش از هزار دانش اموز را غربال  گری بینایی سنجی کردند.

انتهای پیام/خ

هفت مرکز جامع خدمات سلامت با ۱۷ پایگاه در سطح شهر مهاباد دایر شده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.