سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی بافنده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

فعالیت یک هزار و 300 دستفروش شهرستانی زن در مترو تهران

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: طبق آمار ستاد توانمندسازی شهرداری از ۱۶۰۰ نفر دستفروش زن مترو، تنها حدود ۳۰۰ نفر تهرانی هستند.

محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه برای ساماندهی دستفروشان زن مترو، پیشنهاد کردیم که این زنان تحت حمایت ستاد توانمندسازی شهرداری قرار بگیرند، اظهار کرد: طبق آمار ستاد توانمندسازی از ۱۶۰۰ نفر دستفروش مترو، تنها حدود ۳۰۰ نفر تهرانی هستند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به ظرفیت‌هایی همچون ایوان انتظار میدان ولیعصر(عج) گفت: صحبت‌هایی در این خصوص با ستاد توانمندسازی شهرداری انجام شده تا از ظرفیت ایستگاه‌های مترو برای زنان سرپرست خانوار یا بی سرپرست و بد سرپرست استفاده شود.

وی ضمن اشاره به اینکه دستفروشان مترو حاضر به فعالیت در غرفه‌های ثابت نیستند، گفت: دستفروشان معتقدند که کار در مترو درآمد بیشتری از غرفه‌ها برای آنها به همراه دارد، از این رو حاضر به همکاری نمی‌شوند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران اقدامات ستاد توانمندسازی شهرداری و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و حمایت‌هایی که از این قشر صورت گرفته را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: کاری که شهرداری شروع کرده، ایده خوبی است که باید تقویت شود، از این رو نباید مردم به خاطر گرسنگی تن به هر کاری دهند و در عین تامین نیاز‌های زندگی، این مهم از ماحصل دسترنج خودشان تامین شود.

وی با اشاره به وجود زمینه همکاری مترو و شهرداری تهران در رابطه با اشتغالزایی بانوان تحت پوشش این ستاد، بیان کرد: این نمایشگاه زمینه خوبی ایجاد کرده است تا ظرفیت‌های شرکت مترو نیز در اختیار ستاد قرار گیرد و نمایشگاه‌هایی به صورت دائمی برگزار شود.

احمدی بافنده مشاغل خانگی و کارگاهی را بخشی از اقتصاد کشور دانست و افزود: اشتغال الزاما نباید به صورت رسمی باشد، در کشور چین هم بخشی از شغل‌ها را مشاغل خانگی تشکیل می‌دهد و خیلی از محصولات تولیدی این کشور در کارخانه تولید نمی‌شود، بلکه تولید آن در کارگاه‌های محلی، روستا‌ها و یا خانه‌ها انجام می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید اصرار بر این موضوع داشته باشیم که همه به عنوان تولید کننده در چرخه اقتصاد قرار بگیرند، بلکه بانوان باید در بخش تولید، فروش و بازاریابی هم وارد شوند، خاطرنشان کرد: مجوعه‌ مترو این آمادگی را دارد که همکاری‌های لازم را برای این انسجام و ترکیب ایجاد کند.

یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی تمدید شد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فهیمه فیروزفر رئیس ستاد توانمندسازی شهرداری تهران با اشاره به استقبال شهروندان و تقاضای بالای بازدیدکنندگان مبنی بر تمدید مدت زمان نمایشگاه، گفت: بر همین اساس این نمایشگاه تا سوم مهرماه تمدید شد.

گفتنی است، در این نمایشگاه 3024 زن سرپرست خانوار که در تولیدی‌های همکار با ستاد مشغول به کار هستند، در قالب 72 غرفه به ارائه کالاهای زنانه، مردانه، بچه‌گانه، کالای حجاب و دیگر محصولات می‌پردازند.

یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی تا سوم مهر از ساعت 10 صبح لغایت 9 شب در بوستان گفتگوی تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۰۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی تمدید شد
رضا
۱۸:۰۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
جوری از فعالیت دستفروشان شهرستانی سخن می گویید گویی که این ها اتباع بیگانه هستند.