سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت آلو از باغات شهرستان نیشابور

پیش بینی می شود امسال 32هزار تن آلو از باغات زیر کشت شهرستان نیشابور برداشت می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محمد علی فرهمند راد معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: 3هزار و600 هکتار از باغ‌های نیشابور زیر کشت آلو است که از این میزان 3هزار و100 هکتار سطح زیرکشت بارور بوده و پیش‌بینی می شود امسال حدود 43 هزار و400 تن انواع آلو همچون شمس، طرقبه، قطره طلا، درگزی، ساتتروزوا و بخارا برداشت شود که با توجه به سرمازدگی های اتفاق افتاده این میزان به 32 هزار و 240 تن برداشت کاهش رسیده است.


محمد علی فرهمند راد افزود: نیشابور از نظر محصولات باغی از جایگاه ویژه‌ای در استان خراسان رضوی برخوردار بوده و رتبه اول کاشت و تولید آلو به این شهرستان اختصاص دارد.


وی افزود: در حال حاضر از محل تولید و عرضه آلو بیش از 693 میلیارد ریال سود ناخالص عاید کشاورزان نیشابوری می‌شود.


معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور ادامه داد: در سال جاری و پس از سرمازدگی رخ داده میانگین تولید آلو10 هزار و400 کیلوگرم در هکتار رسیده است . این در حالی است که برخی از باغداران با مدیریت صحیح، به کارگیری توصیه های فنی کارشناسان و استفاده از کودهای آلی و ریز مغذی و استفاده از ارقام پرمحصول و پایه‌های مقاوم به آفات و بیماری‌ها موفق شده‌اند از هر هکتار باغ آلو حدود 64 هزار کیلو آلو با کیفیت بالا برداشت کنند.


وی با تاکید بر استفاده از روش‌های نوین آبیاری و مبارزه به‌موقع با آفات و بیماری‌های محصولات باغی به‌منظور افزایش تولید محصول، توصیه کرد: باغداران در کاشت آلو از ارقام پرمحصول، خوش‌پوست و همچنین پایه‌های مقاوم به آفات و بیماری‌ها و تنش‌های محیطی استفاده و در زمان کاشت نهال از زیر خاک رفتن پیوندک جلوگیری کنند .


انتهای پیام// س.ح

 

 

آغاز برداشت آلو از باغات شهرستان نیشابور

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.